חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מהו מס שבח ואיך נשלם פחות ברכישת דירה?

מומחה למיסוי נדל"ן אבי בקר על הצעדים שניתן לעשות כדי להוריד את מחירי הדיור

שתפו :

עו"ד אבי בקר הוא מומחה למיסוי נדל"ן ולדעתו המדינה עושה הרבה, אבל לא מספיק, כדי להוריד את מחירי הדיור: "בסופו של דבר גם נדל"ן מתנהג כמו כל דבר אחר, זה עניין של היצע וביקוש. כל הישראלים רוצים לקנות עוד ועוד דירות, ולכן יש ביקוש גבוה למשהו שבאופן ישיר מעלה את המחירים. הממשלה מצד אחד עושה את הכל כדי לנסות להקטין את הביקוש על ידי העלאת מיסים כדי שהדירות ישמשו למגורים ולא כנתיב השקעה. זו דרך שנויה במחלוקת כי לא ברור אם היא תעזור".

 

בקר משוכנע כי כדי להוריד משמעותית את מחירי הדיור יש לסייע לקבלנים לבנות מהר יותר: "מה שחשוב לעשות זה להגדיל את ההיצע. ככל שההיצע יהיה גדול יותר ויהיו יותר נכסים ודירות, המחירים יפסיקו לרוץ קדימה. בשביל זה צריך לגרום לקבלנים לבנות מהר יותר, וזה יקרה כשיהיה תכנון מהיר יותר. הממשלה צריכה להפשיר, לקצר בירוקרטיה, שאתרי הבנייה ירוצו מהר יותר וכל זה יגדיל את ההיצע שיביא להרגעת המחירים".

משרדו של בקר מתמחה בחישוב מס השבח על הדירה. "מס שבח הוא כשמו מוטל על השבח, כמשמעותו הרווח", מסביר בקר, "כדי לחשב אותו  אנחנו לוקחים את מה שקנינו, להפחית ממחיר המכירה את מכיר הרכישה בתוספת הוצאות. זו הנוסחה וממנה אנחנו נצטרך לגזור את מס השבח".

ישנם יוצאים מן הכלל שלא צריכים לשלם את המס: "יש לנו פטור לדירה יחידה, פטור לדירה שהתקבלה בירושה. במגבלות מסוימות לא תצטרך לשלם. בהנחה שלדירה אין למשל זכויות קנייה נוספות הרכיב של הדירה עצמו יהיה פטור, אבל הרכיב של הזכויות שצמודות לדירה, עליהן כן יהיה מס".

עצה אחת משמעותית שנותן בקר היא לבדוק היטב את השומה וגובה המס ששולם, כי לפעמים יכול להיות ששולם יותר מדי ותוכלו לקבל החזר: "כל מי ששלם מס שבח, והדברים לא נעשו בצורה מקצועית, אפשר לפתוח את הושמה ארבע שנים אחורנית. לפעמים אני מרגיש שליח למרות שאני מתפרנס מזה. כל מי שמכר ושילם מס שבח אפשר לפתוח את השומה ולהחזיר חלק מהכסף. יש המון פרטים קטנים שמחייבים מקצועיות ומקצוענות, ומי שמכיר אותם יכול להחזיר כסף למוכרים".

tal
Author: tal

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום