חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ראש הממשלה בנט על המלחמה באוקראינה: "טרגדיה אנושית נוראה"

על רקע הנסיעה לרוסיה ומאמצי התיווך בנט התייחס היום ב"וועידת המשפיעות" למלחמה בין רוסיה לאוקראינה

שתפו :

ראש הממשלה, נפתלי בנט, דיבר היום (ב') בוועידת המשפיעות של קשת 12. בנט נשאל על המלחמה באוקראינה ואמר כי "כל עוד הנר דולק צריך לעשות כל מאמץ, יש טרגדיה אנושית נוראה שאף אחד לא חשב שנראה בימי חיינו וכל אחד בתחומו". הוא מדגיש  כי "צריך לעשות הכל כדי לעצור את זה". בנט לא התייחס לנסיעתו לרוסיה, וגם לא על כך שנסע בשבת.

את נאומו פתח בנט בבחירה כיצד לקרוא לוועידה, ועל כך שנשים משפיעות ומעצבות את תחומי החיים באמצעות האימהות שלהן, אך ביקש שישפיעו לא רק בתחום זה אלא בעוד תחומים. הוא בחר לספר על הבחירות שלו, כיצד השפיע כבר מגיל צעיר וכיצד המערכת הצבאית בנתה והובילה אותו למקום בו הוא נמצא עכשיו, אך מן הצד השני כלפי הצד הנשי אמר כי "לא בטוח שהייתה אותה ציפייה מהנערות. כשהקמנו חברת הייטק היה לי ברור שאני רוצה להיות המנכ"ל. אחרי דורות שהעולם מימש רק חצי מהפוטנציאל שלו – העולם משתנה לטובה – עוד ועוד נשים בוחרות להשפיע ולקחת חלק בעיצוב המציאות".

בנט הוסיף  "אני מאמין ענק בכוחן של נשים, אני לא מעמיד פנים שתנאי הפתיחה שווים, הם לא. יש אפליה, יש פערים ויש גם אילוצים אובייקטיבים שהופכים את החיים של נשים למורכבים יותר כמו העובדה הפשוטה שנשים יולדות ולעיתים תכופות הן נושאות יותר בנטל בבית ובמשפחה". בנט הדגיש שהתפקיד שלנו לא רק כממשלה אלא של כל החברה היא צמצום האפליה, אך גם תפקיד הנשים הוא להיכנס מבעד לדלת הפתוחה.

על הממשלה שלו שמחזיקה במספר שיא של שרות הוא אמר "הן סוף סוף מסתכלות אל הממשלה ורואות את עצמן. זה משהו שחשוב לי מאוד באופן אישי, שנשאף לכך שישראל תהיה מדינה שממצה את הפוטנציאל האנושי העצום של כל האזרחים שלה, שאף אחד במדינת ישראל לא ירגיש מודר בגלל המגדר שלו, שם המשפחה שלו, הדת שלו או צבע העור שלו". דברים אלה נאמרים לאחר שבשבוע שעבר נעצרו בברוטליות תלמידי הישיבה בחומש.

לסיום, בנט התייחס גם למצב הרגיש שבעולם ואמר כי מדינת ישראל מושיטה ידה לעולם "רוצה לעזור ולסייע גם ובמיוחד ברגעי משבר בינלאומיים לסייע ככל שניתן, למצות כל מאמץ לעשות טוב, גם אם הסיכויים לא עצומים, לנו אין את הזכות שלא לנסות. האיתנות שלנו מאפשרת לנו להתמודד בצורה טובה גם עם האתגרים וזה אולי המסר שלי אליכן הבוקר, לא לפחד להשפיע, לא להסס להתקדם, לתרום יותר, למצות את מלוא הפוטנציאל".

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום