חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"מנדלבליט בלחץ"

היועמ"ש לשעבר, אביחי מנדלבליט, התראיין במפתיע. מה הוא חושב על התנהלות הממשלה ומה הוא מצפה ממשפט נתניהו?

שתפו :

יונתן זינדל, פלאש 90

היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, אביחי מנדלבליט, הגיע אמש (שלישי) לראיון בערוץ 12. בראיון התייחס להעברת הצעת החוק לצמצום עילת הסבירות בקריאה ראשונה. כמו כן, התייחס למשפט נתניהו, המשפט בו המליץ מנדלבליט על פתיחתו. 

לגבי צמצום עילת הסבירות, הדגיש מנדלבליט כי מבחינתו "ברגע שהדברים האלה יעברו אנחנו לא אותה מדינה, לא אותה שיטת משטר". אפילו הקצין ואמר. "אנחנו הפכנו למדינת סף דיקטטורית". לטענתו, "אם היו רוצים לדבר ברצינות, היו מדברים למשל על ביטול עילת הסבירות לגבי מדיניות. אפשר לעשות שינויים, אבל הם מחליטים לדבר באופן טוטאלי". לדברי מנדלבליט, "המשמעות היא שכל אחד ימנה את מי שהוא רוצה לשירות הציבורי, לא תהיה שום בקרה ושום פיקוח – לא על מינויים וגם לא על פיטורים".

על ההתנהלות של מי שהחליפה אותו בתפקיד, גלי בהרב מיארה, אמר: "אפילו לא חייבים לפטר. למרות שמדברים על פיטורים, אבל מספיק שלוקחים את הסמכויות הפליליות של היועמ"שית וממנים תובע פלילי מטעם, אי אפשר לדון בזה. יש שאלה של סבירות על לקיחת הסמכויות ויש שאלה של סבירות על מינוי התובע הכללי. אותו התובע גם אמור לטפל בתיק מסוים וכולם מבינים איזה תיק זה".

אשר למשפט נתניהו טען שהוא אינו מתכוון להתייחס לכתב האישום הספציפי בתיק 4000. אך הבהיר כי "לא יכול להיות שיאיימו על התובעת הכללית שאחראית גם על התיק". לגבי הצעת הסדר טיעון מול ראש הממשלה אמר: "כל משפט אפשר להגיע בו להסדר טיעון, כולל המשפט הזה. זה ששוחחנו אומר שחשבתי שאפשר להגיע להסדר טיעון".  למרות זאת  הוא חושב ש"תיק נתניהו צריך להתנהל עד תומו בבית המשפט".

ח"כ בועז ביסמוט מהליכוד: ״מנדלבליט בלחץ. רגע אחרי שבית המשפט הבהיר כבר במהלך פרשת התביעה שסעיף השוחד אינו מבוסס. רגע אחרי שאלשיך חשף את כוונתו האמיתית של הגשת אישום נגד רה"מ – לגרום לו להתפטר.

אין פלא שכשנחשף שהוא הגיש אישומים בלתי מבוססים משיקולים לא ענייניים, שהוא מסובך עד צוואר בפרשת פגסוס – אין פלא שהוא עולה על בריקדות נגד רה"מ וממשלתו. הוא מבין שהוא בסכנה. הוא חושש שאם התפקידים המשפטיים המרכזיים עלולים להיות מאויישים במי שאינם אנשי שלומו – ערוותו תיחשף ברבים וקלטות מביכות שלו יפורסמו ויסתבר שדבר אחד ממה שאמר אהוד ברק נכון: 'מדובר באדם חלש, חסר עמוד שדרה, עלה נידף ברוח'".

 

 

Meir
Author: Meir

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
3 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
רודף צדק חברתי.
רודף צדק חברתי.
9 חודשים לפני

מנדבליט אתה הולך לכלא אתה עבריין פושע מקומך בכלא אני הבי לך סוכריות .

חנן
חנן
8 חודשים לפני

מנדלבלופ המנוול והשפל והבזוי שתפר לראש הממשלה תיקים הזויים, מחלומותיו הרטובים. דע לך רשע מרושע, צבוע ואפסון יש אלוהים ואת עונשך תקבל ממנו, אני סומך עליו

גיל ט
גיל ט
8 חודשים לפני

חיות ומיארה מסתירות שעובדת של אלשיך רצחה את הזוג כדורי. השב"כ משקר שוואסים אסעיד רצח. השמאל ארור.
https://www.docdroid.net/Arh542G/document

רצחתי את כדורי.jpg

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

3
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום