Search
Close this search box.

״יסרוני כליותי״

העיתונאי והפעיל למען הר הבית, ארנון סגל, תרם כליה לאדם שאינו מכיר. לסגל היה תנאי אחד בלבד

תגיות

שתפו :

דוברות בילינסון

"בשעה טובה זכיתי אתמול להצטרף לרשימה ההולכת ומתארכת של החבר'ה הטובים – תורמי הכליה מארגון מתנת חיים", כך כתב ארנון סגל לאחר ניתוח ההשתלה שעבר בהצלחה בביה"ח בילינסון.

טרם הניתוח התנה סגל את תרומתו: "התנאי היחיד שלי היה שהכליה תלך ליהודי. זה העם שלי, וזו הקהילה שלי".

המרכז הלאומי להשתלות הבהיר בעקבות דברי ארנון סגל, כי "מבחינתנו, הצלת חיים היא ערך עליון ללא קשר לדתו, מינו או לכל מאפיין אחר של התורם או הנתרם. אנו מנהלים את מערך תרומות האיברים וחלוקת האיברים בישראל באופן מקצועי ובהתאם לרשימות ההמתנה. כאשר מדובר בתורמים חיים, עומדת לתורם זכותו לבחור את הנתרם".

יו"ר מרצ לשעבר, זהבה גלאון, לא התרגשה מתרומתו והגיבה באופן מחריד: ״גם שתי כליות לא מספיקות כדי לנקות את הרעל שזורם לו בגוף אז מה זה כבר משנה״.

בהמשך הוסיפה: "אני רואה שנרשמה התרגשות סביב התגובה שלי. למען הסר ספק, תרומת כליה היא צעד אצילי בגלל לקיחת הסיכון, הכאבים, המעקב הרפואי שהתורמים יידרשו לו לשארית חייהם. וכל זה ללא תגמול חיצוני. אך להתנות את התרומה רק לנתרם יהודי זה משפריץ רעל, זו גלוריפיקציה של עליונות יהודית. וזה נורא בעיני".

משרד הבריאות הגיב: "הערך העליון במערכת הבריאות הוא ערך החיים. אנו רואים חשיבות בהצלת חיים ללא הבדל דת, גזע, מין מגדר או כל הבדל אחר. בישראל תורמים יהודים לערבים וערבים ליהודים, ללא תלות בדת, אלא על בסיס הצורך להציל חיי אדם. כל אדם הנכנס למערכת הבריאות משיל מעליו את הזהות החברתית, הדתית או השבטית שלו והוא רק אדם – מטופל או מטפל. התורם והנתרם עוברים ועדת הערכה של המרכז הלאומי להשתלות, שמטרתה לבדוק את הכשירות הבריאותית והנפשית של התורם והנתרם ולבדוק שהתרומה הינה אלטרואיסטית לחלוטין, אך אל הוועדה מגיע התורם לאחר שבחר את הנתרם שהוא מעוניין לתרום לו ולמרכז אין יכולות להתערב בשיקול הדעת וברצון התורם".

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ':

״מה גורם לאדם לתרום כליה לאדם שהוא לא מכיר? זו יכולה להיות אלטרואיסטיות אוניברסלית, עובדתית זה כנראה פחות עובד. וזו יכולה להיות אהבה עזה לעם שלך והבנה שכולנו אחים ושאדם שתורם כליה תורם אותה בעצם לעצמו – לאחיו, שהוא עצמו ובשרו.‏זה לא נגד אף אחד, זה פשוט בעד משפחה גדולה עם הרבה אחים שדואגים אחד לשני במסירות.
עובדתית, המניע והמנוע הזה עובדים במספרים גדולים בציבורים שאהבה עזה לעם ישראל כולו מפעמת בליבם. אשרינו שזכינו״.

תגובות נוספות מהרשתות החברתיות:

 

 

 

 

 

 

 

האח, עמית סגל, הפרשן הפוליטי של ערוץ 12, התייחס בסוף היום לתרומת אחיו:

״מאחל לכולם אחים שתורמים כליה לאדם שלא פגשו מעולם ובאהבת חינם ננצח״.

דווקא מתוך הערוץ שלו, תקף את דבריו הכתב לענייני ערבים, מוחמד מג'אדלה: "מאחל לכולם אחים לא גזענים שאוהבים כל אדם ללא הבדל דת, גזע ומין".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום