Search
Close this search box.

רוסיה בהצעה להפסקת אש כדי לאפשר פינוי אזרחים

היא תאפשר פינוי אזרחים מחמש ערים באוקראינה במסגרת "מסדרונות הומניטריים"

תגיות

שתפו :

הפגזה באוקראינה

סוכנויות הידיעות ברוסיה דיווחו אתמול כי מוסקבה תאפשר הבוקר (ג') פינוי מחמשת הערים- קייב, חרקוב, צ'רנייב, סומי ומריופול. החל מהשעה 9:00 (שעון אוקראינה וישראל). בנוסף, דווח כי נתיבי הפינוי מקייב חרקוב וצ'רנייב יובילו לרוסיה ובלארוס, בעלת בריתה של רוסיה. הצעה דומה לזו היתה אתמול והאוקראינים דחו וכינו אותה כך "בלתי מוסרית" כיוון שיש לדעתם לאפשר פינוי אזרחים לערים אוקראיניות אחרות ולא לשטח המדינה התוקפת אותם.

לפי הדיווחים ברוסיה, במסגרת ההצעה החדשה שעלתה אתמול בערב, אזרחים שיעזבו את סומי ומריופול יוכלו לבחור אם לעבור לרוסיה או לערים האוקראיניות פולטבה וזפוריז'יה, עד עתה קייב לא השיבה לתנאים של מוסקבה. המצב בעיר סומי שהוצע הפינוי שם לא טוב, אוקראינה מאשימה את רוסיה, כי הלילה תקפו את העיר מהאוויר ובתקיפה נהרגו יותר מ10 בני אדם, בהם ילדים. מפקד צבא אוקראינה באזור אמר "לעולם לא נסלח".

נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, פירסם אתמול בלילה (ב') סרטון אשר צולם במשרדו בארמון הנשיאות בקייב, לראשונה מאז הפלישה של רוסיה למדינה. בסרטון הוא מצהיר כי הוא נשאר בקייב ולא מתחבא ולא מפחד מאף אחד. בסרטון זלנסקי התייחס אף להצעה למסדרונות הומניטריים ואמר כי ההצעה לפינוי האזרחים בהסכם עם רוסיה נכשלה "הייתה הסכמה על מסדרונות הומניטריים. האם הם עבדו? הטנקים הרוסיים עבדו במקום, כמו גם הטילים והמוקשים הרוסיים".  בנוסף, הוא התייחס גם לסבב השיחות השלישי עם הרוסים שהתקיים בבלארוס: "הייתי רוצה לומר שזה היה המשא ומתן השלישי והאחרון, אבל אנחנו מציאותיים. לכן נמשיך לדבר ונתעקש על המשך השיחות עד שנוכל לומר שהגיע השלום".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום