Search
Close this search box.

הרב שמואל אליהו: ״כיצד מלחמת העצמאות ממשיכה את פרקי התנ״ך?״

ימי האבל על חורבן בית המקדש אפופים כאב ועצב, אך עם זאת, קורא הרב שמואל אליהו שליט"א לא לשקוע בתוך האבל אלא לקום מתוך הפסוק "נחמו נחמו עמי" ולהתקדם לקראת מימוש החלומות הגדולים של עם ישראל

תגיות

שתפו :

צילום: אוליביה פיטוסי / פלאש 90

בראיון שנערך לקראת ציון ימי האבל על חורבן בית המקדש, מגדיר הרב שמואל אליהו שליט"א, רב העיר צפת, את התכונה המרכזית שהביאה על עם ישראל את החורבן: "תנועת נפש של בכיינות. חוסר היכולת להאמין ביכולת להתקדם, לצמוח ולהתפתח… תשעה באב מסמל את חוסר האמונה ביכולת לשנות את העולם לטוב יותר".

עם זאת, הרב אליהו אינו מסתפק בהתאבלות על אירועי העבר. הוא מציין את הנביא ירמיהו שגם ברגעים הקשים שלפני היציאה לגלות, הוא רוכש קרקע מחנמאל בן דודו מתוך היכולת לחיות את ההווה, את העבר וגם את העתיד באותו זמן.

הרב מסביר כיצד מלחמת השחרור נשזרת בתוך רצף האירועים ההיסטורי ומהווה המשך של פרקי התנ"ך, בכך שתוצאותיה הפכו אותנו לבעלי הבית של ארץ ישראל – מימוש הציווי האלוקי.

האם הציפיה לבניין בית המקדש יכולה להיות רלוונטית עבור חילוניים?

לסיום, מתמקד הרב בחלומות הגדולים של עם ישראל שהולכים ומתגשמים לנגד עינינו, ואומר שבתשעה באב אמנם מתאבלים על החורבן אך אין לשכוח לקום מהאבל ולהמשיך את ההתקדמות לעבר החזון הגדול.

צפו בשיחה המלאה.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום