חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ד"ר משה ברנט: "השמאל בפסיכוזה ״משיחית״ – והוא מוכן להקריב קורבנות"

אנשים אוהבים להצמיד את הכינוי "משיחיים" לדתיים ולמתיישבים, אך השמאל משיחי באופן מובהק ובטוח שהממשלה מחריבה את גאולתו הקרבה

שתפו :

Photo by Yonatan Sindel/Flash90

ד"ר משה ברנט, חוקר לאומיות ישראלית ותולדות הציונות, מזהה בעוצמות השמאל "פסיכוזה משיחית". השמאל המשיחי, בדומה לבולשביקים, הוא באופן מתמיד על סף גאולה, ולשם כך הוא מוכן להקריב את מה שדרוש, גם אם מדובר במיליוני בני אדם. "המשיחיים נמצאים מעל העם ואינם דואגים לטובתו".

המיתוס המכונן של השמאל היום הוא שהם ייסדו כאן חברת מופת ואילו נתניהו, בן-גביר ואחרים מחריבים אותה. הרעיון של חברת מופת הוא למעשה מושג בסיסי בציונות המעשית – כלומר בתנועת העבודה – לפיו ישראל צריכה להיות אור לגויים.

הסופר המוערך ואיש השמאל יובל נח הררי פרסם מאמר בו הוא קורא לעובדי ביטחון ורפואה לשבש את עבודתם כדי ליצור כאוס, וזאת כמחאה על חקיקת הרפורמה המשפטית.

תגובתו של ד"ר משה ברנט: "בניגוד לאנשי השמאל שחושבים שהם מלאכים, עמים מורכבים מאנשים – שגם טועים לפעמים. יכול להיות שנתניהו או פוליטיקאים אחרים טעו – אז בגלל טעות הם צריכים למות?!"

לדברי ד"ר ברנט, הסערה במדינה מתבשלת כבר במשך 100 שנים של ציונות, ונובעת מהעדר הגדרת האומה בישראל. הוא טוען כי עם יהודי הוא אינו ישות קונקרטית, ולכן האליטות מעולם לא היו מחויבות אליו.

אלא ש"העם הזה", כלומר מצביעי נתניהו, הופיעו פתאום כעם קונקרטי עם דרישות – "ועם הדבר הזה האליטות לא מסוגלות להסתדר – בטח לא כשכבר היו על סף גאולה".

השיח של מובילי המחאה מבטא את התפיסה האנטי לאומית באמירות כמו "אנחנו הבאנו אתכם (המזרחיים) לארץ" ו"אנחנו הקמנו את המדינה". ד"ר משה ברנט מבהיר כי מבחינתם, "הם אדוני הארץ, ואילו השאר במעמד נחות יותר".

הוא מוסיף כי "נתניהו משגע אותם לא רק בגלל שהוא ראש הממשלה הכי טוב שנראה כאן, אלא משום שהוא נתפס על ידי העם כמייצג אותו".

מה הממשלה יכולה לעשות אל מול המחאה ״המשיחית״?

צפו בראיון המלא

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
5 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
אזרח
אזרח
9 חודשים לפני

בואו להפגנה ביום א' הקרוב בצומת קפלן ת.א.

חייל אלמוני
חייל אלמוני
9 חודשים לפני

ניתוח מעניין

יוסף
יוסף
9 חודשים לפני

מוכיח שאין אפשרות רק למדינת הלכה על טהרת היהדות

מגיב
מגיב
9 חודשים לפני

יהודים תתעוררו אהוד ברק מחבל במדינת ישראל ומנסה לבצע מהפכה בשלטון

אמנון
אמנון
9 חודשים לפני

אני באמת מנסה להבין למה נותנים במה לאדם שכרגע מבחינת כולם חשוד בפדופיליה שהיה באי של אפשטיין עם החם צוואר שלו מה הקטע ?

Last edited 9 חודשים לפני by אמנון

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

5
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום