חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ד"ר חיים שיין: "הדיון בחוק הנבצרות הוא אסון מבחינת ביהמ"ש העליון"

שופטת בית המשפט העליון רות רונן קבעה כי בג"ץ יקיים דיון בעתירה שהוגשה לפסילת כהונתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. ד"ר חיים שיין מסביר מהי המשמעות וכיצד להערכתו יפסקו השופטים

שתפו :

פלאש 90

שופטת בית המשפט העליון רות רונן קבעה כי בג"ץ יקיים דיון בעתירה שהוגשה לפסילת כהונתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בשל הפרת הסדר ניגוד העניינים שחל בעניינו – מכיוון שלפני כארבעה חודשים הודיע שהוא "נכנס לאירוע" של המהפכה המשפטית, על אף אזהרותיה של היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה.
משמעות ההחלטה היא שבבית המשפט העליון רואים מקום לדיון בעתירה, ולא דוחים אותה על הסף. על פי החלטת השופטת, הדיון יתקיים בפני הרכב שופטים בהקדם.

הפובליציסט והמרצה למשפטים, ד"ר חיים שיין, מפרש כי "המשמעות של ההחלטה הזו היא שבית המשפט העליון פתוח לכל עניין פוליטי וזה לא עולה על הדעת. בית המשפט העליון חייב להבהיר שיש נושאים שהוא לא עוסק בהם. יש לי השערה מאוד סבירה שהעליון לא יתערב בזה בסוף, אבל ברגע שנקבע דיון התחושה היא שהכל פתוח ובית המשפט העליון יכול לדון בכל נושא וזה אסון מבחינת ביהמ"ש העליון. אמון הציבור הוא כמו למפלגה פוליטית".

"כשאני התחלתי את לימודי המשפטים", נזכר ד"ר שיין "האמון בעליון היה 80%. היום זה כמו למפלגה וזה אסון כי אף אחד לא מאמין שהם מייצגים את הצדק והחוק אלא עמדה פוליטית".

ד"ר שיין: "אם עוסקים בניגוד עניינים אז גם היועמ״שית בניגוד עניינים ולגבי הרפורמה המשפטית גם שופטי העליון נמצאים בניגוד עניינים. יש פה סיטואציה בעייתית מאז שאהרון ברק הרחיב את זכות העמידה, כולם פונים, השופטים שמחים מזה. זה לא תקין ולכן זה משבר חוקתי רציני".

איך תסתיים העתירה ומה יחליטו השופטים?

צפו בראיון המלא באולפן ערוץ TOV

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
רפאל
רפאל
9 חודשים לפני

ממשלת בג״ץ אין לו את הזכות ללכת נגד 3 מליון בוחרים ואים יעשה כן חייבים להשהות את ממשלת בג״ץ 🥸

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום