חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סיפורו של גיבור ישראל מיחידת דובדבן

רס"ן במיל' עמרי מיכאלי הי״ד מיחידת דובדבן שנפל בחילופי ירי בכפר עזה, נפצע מספר פעמים בעבר והפך לסמל מבצע "צוק איתן". חברו מהיחידה מספר עליו: "הוא תמיד הגיע ראשון - גם כשלא היה צריך - וחייך לכולם"

רס"ן (מיל') עמרי מיכאלי הי״ד (35) מנס ציונה, לוחם ביחידת דובדבן, נהרג בשבת במהלך הלחימה בכפר עזה.

לוחם דובדבן במילואים, העיתונאי יוחאי אנסבכר, מספר על דמותו: "כל אזרח בישראל חייב להכיר אותו, הוא היה כנראה לוחם מספר אחת ביחידה, תמיד בחוד החנית. כלוחמים צעירים היינו מסתכלים עליו ורואים בו לוחם-על שתמיד מגיע לכל פעילות מבצעית ראשון – גם אם לא היה צריך להגיע – ומחייך לכולם במין חיוך צנוע".

"מיכאלי" – כך כונה ביחידה – נפצע מספר פעמים במהלך שירותו הצבאי. המוכרת שבהן הייתה במבצע "צוק איתן" ב-2014, התמונה שלו בעמוד השער של "ידיעות אחרונות", בה הוא נראה שוכב על אלונקה מכוסה בדגל ישראל, הפכה לאחד מסמלי המבצע.

במהלך המבצע דאז מיכאלי קפץ על חברו והציל אותו מרימון שנזרק לעברו. למרות שנפצע, הוא המשיך להלחם בקרב, ומאוחר יותר קיבל את צל"ש הרמטכ"ל על מעשה הגבורה.

במלחמה הפעם עמרי מיכאלי נהרג מצרור יריות שנורה לעברו. מלבדו איבדה היחידה וצה"ל כולו חיילים נוספים, "אבל אני רוצה להאמין שאנחנו לפני שינוי מערכה, וממצב של שוק קטסטרופלי מוחלט נהפוך את הקערה על פיה", מבהיר אנסבכר.

מה הוא מבקש מהאזרחים?

צפו בראיון המלא

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום