חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האומנים החרדים: רוצים להראות לא רק מה לא, אלא גם מה יש

הסיור הווירטואלי שייתן לכם נגיעה מהאומנות החרדית, ובעיקר יראה שירושלים היא עדיין "עיר שחוברה לה יחדיו"

שתפו :

 

גלריית המקלט היא הגלריה הראשונה בשכונה החרדית, ומטרתה לתת קול, מקום ונראות לחברה החרדית, בגלריה מוצגות תערוכות מעניינות. ד"ר נעה לאה כהן מהגלריה מספרת שאחרי מעל 100 תערוכות מתחת לאדמה ושנים של עשייה הם החליטו כי הם רוצים לתת משהו לקהל הירושלמי.

הגלריה החליטו לצאת מ"החומה השקופה" ובמשך השנים יצרו שיתופי פעולה שונים עם מוסדות ירושלמיים. בימי הקורונה הם חברו לבית מזי"א לשיתוף פעולה מיוחד במינו. בית מזי"א היא קבוצת תיאטרון ומשחק ירושלמית. הם חברו עם האומנות שלהם והחליטו לעשות סיור וירטואלי.

הם פנו לאתר בו ניתן להכניס סרטונים, ויצרו 8 סרטונים תיאטרליים שמפגישים אנשים משני עברי הרכבת הקלה, חרדים, חילונים, ירושלמים. אנשים שנותנים את המאמץ והכישרון שלהם למען העיר. היא מביאה לדוגמא, את אומנית המחזור בשכונה חרדית שמייפה את הסמטה בה היא גרה ביצירות אומנות באופן וולנטרי.

ד"ר כהן אומרת שבחברה החרדית מתחולל שינוי והם עומדים על סיפו של רנסנס והרבה שינויים מתרחשים בציבור הזה. "ניתן לראות את זה בגרפיקה, באופנה ובלבוש, בהרבה שינויים שקורים בתקופה האחרונה. אין ספק שגם בתחום התרבות והאסתטיקה לציבור הזה יש מה להגיד. יש לו say  גם באומנות הישראלית. וחשוב לנו לתת לזה נראות במרחב הציבורי, לא רק בתוך השטייטל לצאת החוצה מהחומה השקופה" לדבריה.

אל הסיור מגיעים באמצעות רישום באתר DGUIDE, באתר מחפשים "סיור משני עברי הרכבת הקלה". הסיור מתחיל בגלריית המקלט. בתחילה יש קיר גרפיטי ענק, והוא הקיר גרפיטי החרדי הראשון. משם צועדים לאורך הרכבת הקלה, עוברים בנקודות ורואים סרטונים מושקעים שהוכנו במיוחד בשבילכם. בסיור הם רוצים לקחת אתכם לפינות הסודיות והנסתרות שנמצאות מתחת לאף ומעבירות רוח של אחדות "עיר שחוברה לה יחדיו".  מטרת הסיור לדבריה "להראות שזה אפשרי לעשות מוצר תרבותי משותף לחילונים וחרדיים יחד, יש כאן בשורה". הסיור מתאים לכל המשפחה, ולכל גיל.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום