חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

היועץ המשפטי לממשלה לא מוסמך לפטר שרים

בעקבות פסיקתו של ברק, שרים בממשלה מוחזקים בגרונם בידי פרקליטים. הבעיה מתחילה בכך שגם פרקליטים לא מלאכים

שתפו :

play-rounded-fill

באותו פסק דין מהסרטון הקודם, שבו ברק ניסה לשלול מהממשלה את הזכות לעורך דין, הוא קבע עיקרון לא חוקי נוסף: שר חייב להתפטר כשמוגש נגדו כתב אישום. חוק יסוד הממשלה קובע ששר יתפטר רק כשניתן נגדו פסק דין חלוט בעבירה שיש עימה קלון. אבל החוק, כבר אמרנו, לא חל על אהרן ברק.

על פניו זה נשמע הגיוני: אנחנו לא רוצים שרים מושחתים, ואם מישהו כבר הגיע למצב שמוגש נגדו כתב אישום – כנראה שהוא מושחת ועדיף שיתפטר.

אבל זה מפסיק להיות הגיוני ברגע שנזכרים שכתבי אישום לא נכתבים על ידי מלאכי שרת. הם נכתבים על ידי בני אדם, פרקליטים, עם תאוות כוח ונטייה לשחיתות בדיוק כמו פוליטיקאים. אחרי הכל, אי אפשר לדעת מתי מישהו מהם מוחזק בגרון, ועל ידי מי.

https://tovnews.co.il/%d7%a2%d7%95%d7%a8%d7%a4%d7%99-%d7%94%d7%a8%d7%90%d7%a9%d7%99%d7%9d-%d7%9e%d7%94-%d7%a7%d7%95%d7%a8%d7%94-%d7%9c%d7%9e%d7%99-%d7%a9%d7%94%d7%a4%d7%a8%d7%a7%d7%9c%d7%99%d7%98%d7%95%d7%aa-%d7%90%d7%99/

מה שאהרן ברק עשה בפסק הדין הזה, הוא סמכות ליועץ המשפטי לממשלה לפטר שרים. וגם זה – מטורף בדיוק כמו שזה לא חוקי. בעיקרון ה"בוס" של שרי הממשלה זה הכנסת. שרים מקיימים את רצון הבוחר כשהם כל הזמן מודעים לכך שאם הם יעשו שטויות – הכנסת תפטר אותם. לכן הם מקשיבים לח"כים, שבתורם מקשיבים לציבור.

אבל ברגע שהיועץ המשפטי מוסמך, לפי שיקול דעתו, לפטר שרים באמצעות כתב אישום – השרים מפסיקים להקשיב לכנסת. הם מתחילים לציית ליועץ המשפטי לממשלה. כי הדבר הכי מפחיד שיכול לקרות להם הוא כתב אישום על עבירת שחיתות.

מאז שניתן פסק הדין הלא חוקי הזה, כל השרים שהוגש נגדם כתב אישום אכן התפטרו. אבל היום אנחנו כבר יודעים שהאקדח הזה לא באמת טעון: אם בג"צ ינסה שוב להדיח שר רק כי היועמ"ש כתב נגדו חתיכת נייר – השר כבר יידע שהשופטים לא מעל החוק, ויישאר בתפקידו.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום