חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"הקהילה הגאה מחפשת זכויות יתר ופרובוקציות"

מאירה חיון היא לסבית, אבל היא מתנגדת לקיום מצעד הגאווה בנתיבות; ובכלל, היא אומרת, "הקהילה הגאה" עסוקה בלכפות את דעתה על אחרים

שתפו :

"אני נגד הטייטל שהצמדתם לי, אל תקראי לי לסבית" מסבירה מאירה, סופרת וגננת. "אני אמא, אני בת, אני גננת, אני יהודייה מסורתית, מה שאני עושה בבית לא צריך לעניין אף אחד".

את מאירה אני מכירה מהרשתות החברתיות כאישה שמספקת קול מעניין מתוך מה שנקרא "הקהילה הגאה". כאשר מצעד הגאווה יצא בערב תשעה באב, היא כתבה פוסט כועס על הפגיעה במסורת, שזכה לאלפי שיתופים ולייקים. כעת, כאשר מנסים להקים מצעד גאווה בעיר שכולה מסורתית וחרדית, היא שוב מביעה אכזבה מכך שחברי הקהילה לא מכבדים מסורת שונות כפי שדורשים שם ומצפים מאחרים. 

"כיוון שהקהילה הגאה בישראל נמצאת במקום טוב מאוד מבחינת החופש להיות שונים, אין הצדקה כיום לקיום מצעדי גאווה בסדר גודל כזה. הקהילה צריכה לשנות פאזה, לפעול בדרכי שלום. אם אני רוצה שמישהו יקבל אותי, אני אדבר איתו. מצעד לא ישיג את זה, אלא בדיוק את ההיפך". האוכלוסיה הדתית-חרדית בנתיבות לא מפריעה לאף להט"ב לחיות שם."

 

"רוב החברים שלי חושבים כמוני, אבל לא מעיזים לומר את זה כי הם חוששים, אולי ידירו אותם מאירועים של הקהילה. אבל אני לא רואה את עצמי חלק מהקהילה, אני רואה את עצמי חלק מקהילת עם ישראל. למה להכניס אותי לתוך תבנית? הקהילה מבקשת שוויון – אז תהיי שווה, אל תבדילי את עצמך מכל השאר.

ועוד דבר, הקהילה כאן לא מבקשת זכויות, אלא זכויות יתר. למשל פונדקאות בחוק היא מגיעה רק לנשים ולגבר סטרייט אין בכלל אופציה כזו, רק לאישה עם רחם חולה. הם מבקשים משהו שלגברים אחרים לא מגיע – וזו זכות יתר".

https://tovnews.co.il/%d7%99%d7%93%d7%99%d7%a2%d7%95%d7%aa-%d7%90%d7%97%d7%a8%d7%95%d7%a0%d7%95%d7%aa-%d7%91%d7%a7%d7%9c%d7%95%d7%aa-%d7%99%d7%9b%d7%95%d7%9c-%d7%94%d7%99%d7%94-%d7%9c%d7%94%d7%99%d7%95%d7%aa-%d7%94/

"תביני", היא אומרת, "כשהקהילה עושים משהו, אבא שלי בא אלי בטענות, למה אתם עושים מצעד בערב תשעה באב, כשאני בכלל לא בעד מה שהקהילה עשו. לי אין עניין להוציא עיניים למישהו, להכריח את כולם לקבל אותי. לא קיבלו אותך באולם אירועים אחד? אוקיי לך לאולמות אחרים, הרוב כן יקבלו אותך. למה לתבוע 80,000 ש"ח על אפליה? למה ללכת למלחמה? המלחמה הזו לא יוצרת לנו שם טוב. למה אתה לא מקבל את זכותם של אנשים לפעול לפי אמונתם?".

מאירה טוענת שצריך להפסיק להתייחס כל כך הרבה לנושא הזה כאל זהות משמעותית של האדם, בין היתר כיוון שהקהילה בישראל הגיעה להישגים ואין צורך ביותר מכך. אפשר לחיות ולהיות מקובלים כאן, ללא צורך בהמשך המאבק והרחבתו לכל עיר ועיר, בצורה שפוגעת בקהילות אחרות שהדבר סותר את אמונתן. "קהילות גאות בחו"ל", היא אומרת, "מתחשבות בסביבה שבה הן נמצאות. לא פועלים בוואקום".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
10 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
גאה
גאה
1 שנה לפני

לעומת ה"קהילות" שלכם. אצלנו יש הרבה דעות ומותר לשמוע את כולם.
אף אחד לא מדיר מישהי כי היא חושבת אחרת.
ואם היא כלכך נגד המצעד שתבוא או לא אין בדיקה שמית בכניסה.
דרך אגב גם אתם מוזמנים!

אבישי רוזן
אבישי רוזן
1 שנה לפני
הגב ל  גאה

דברי אמת ניכרים.ישר כח עצום.הלואי שיכנסו ללבבות האנשים

אבישי רוזן
אבישי רוזן
1 שנה לפני
הגב ל  גאה

התכוונתי לדברים של הגברת.

שמואל
שמואל
1 שנה לפני

סוף סוף האמת בפרצוף של הלהטבים המופרעים והטרוריסטים

סברה גאה בעולם הגדול
סברה גאה בעולם הגדול
1 שנה לפני

תודה על הפרסום הזה, אני מסכימה עם כל מילה שאומרת מאירה חיון, הלוואי ובקרב הקהילה הלהט”בים (ואגם גם בקהילות מיעוטים אחרות) יהיו אנשים אמיצים שיאמרו את הדברים כמו שהם. לצערי רבים יותר סותמי הפיות והצרחנים מאשר הדוברים באומץ, ולא בגלל שסותמי הפיות הם רבים יותר, אלא בגלל שהם סותמים את פיות הרוב.
חזקי ואמצי מאירה חיון, יש לך קול חשוב מאוד.

מרה
מרה
1 שנה לפני

כל הכבוד לך על הכנות. כולם חושבים כך, מה שהם עושים זה פרובטקציה זולה, יאללה, אף אחד לא צריך לסבול את הגועל זל מצעדי הגאוה האלו, בהית שלכם תעשו מה שבא לכם, אפילו תעמדו על האף

יהוקם משה עמרם
יהוקם משה עמרם
1 שנה לפני

זאת אדם נורמלי לחלוטין…ביכולת לקבל את עצמה בצורה מכובדת ונורמלית..ברגישות של כבוד .לעצמה ולאחר..וכל שאר הסיפור..כל אחד והתחביבים שלו..אין צורך לעשות הרבה רעש..

ציפי ארזואן
ציפי ארזואן
1 שנה לפני

כל הכבוד מירה אמיתית אהבתי שהם גורמים לעצמם להיות שונים עם כל המיצעדים האלה

עפרה
עפרה
1 שנה לפני

כל הכבוד מאירה, מילים כדורבנות מלאות יושר ואומץ

מירב
מירב
1 שנה לפני

תתביישו לכם לפרסם כתבה כזו!!!! מי אתם בכלל שתכתבו דברי בלע שכאלו. אנשים חשוכים ואומללים!!!! מה אתם יודעים על הילד המקסים הזה????? אוי לנו

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

10
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום