חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הרב הראשי למפכ"ל המשטרה: בדוק את חילול השבת בחומש

הרב דוד לאו, הרב הראשי לישראל ואב בית הדין הגדול, פנה למפכ"ל המשטרה בבקשה לבחון את חילול השבת שנכפה על תלמידי ישיבת חומש

שתפו :

צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

סערת חילול השבת בחומש נמשכת. הרב הראשי לישראל ואב בית הדין הרבני, הרב דוד לאו, שיגר למפכ"ל המשטרה קובי שבתאי מכתב בבקשה לבחון את חילול השבת שנעשה בחומש, כאשר שוטרי מג"ב העלו מספר מתלמידי ואורחי הישיבה לאוטובוסים בעיצומה של שבת לפני כשבועיים והסיעו אותם ליישוב סמוך. במכתבו כתב הרב לאו "שבת היא אות ברית בין הבורא לעמו ושמירה על קדושתה היא חלק מובנה בנפש האומה הישראלית".

"הגיעה לידעתי שרשרת אירועים שקרו עת פינוי הישיבה בחומש ובעיקר שהדבר נעשה בעיצומה של יום השבת", פתח הרב לאו את מכתבו, "איני נכנס לשיקולי המשטרה, ומאידך אין צורך להכביר במילים על חשיבות השבת. הבנתי כי תלמידי הישיבה חשו שזו כפייה מכוונת וגרמו להם לחלל את קדושת השבת. הרי אין מדובר בפיקוח נפש והדבר יכול היה להיעשות מבלי לבזות את אחד מהערכים המקודשים שלנו – שבת. אני כותב את דברי מתוך אחריות כבדה לעם ישראל ומתוך ידיעה שישנה נקודה יהודית פנימית בליבו של כל אחד", כתב הרב לאו.

https://tovnews.co.il/%d7%91%d7%a7%d7%95%d7%90%d7%9c%d7%99%d7%a6%d7%99%d7%94-%d7%99%d7%a2%d7%a9%d7%95-%d7%94%d7%9b%d7%95%d7%9c-%d7%9b%d7%93%d7%99-%d7%9c%d7%a9%d7%9e%d7%95%d7%a8-%d7%a2%d7%9c-%d7%90%d7%95%d7%a8%d7%91%d7%9a/

בסיום מכתבו, פנה הרב הראשי למפכ"ל בנימה אישית בבקשה לבחון את האירוע ולהעמיד את הגורמים המעורבים על חומרת העניין "אני פונה אליך מהיכרותנו האישית וביודעי את יחסך למסורת ישראל, בבקשה לבדוק את העוולה ולהעמיד את הגורמים שאחראים על הדבר על חומרת המעשה, וחשיבות ערך השבת. שבת היא אות ברית בין הבורא לעמו ושמירה על קדושתה היא חלק מובנה בנפש האומה הישראלית", חתם הרב לאו.

כזכור, לפני כשבועיים כוחות מג"ב פינו באלימות כ-20 בחורים מהיישוב חומש, תוך חילול שבת. באירוע עצמו הכריחו כוחות צבא עשרות נערים לעלות לאוטובוסים במהלך השבת, ולאחר מכן פינו אותם ליישוב שבי שומרון הסמוך. למרות הפינוי של 20 הבחורים, בשבת שהו בשבת מאות בחורי ישיבה ואורחים, אשר נהנו משיעורי תורה, ריקודים, תפילות וסעודות שבת המוניות ושבת מרוממת.

מכתבו של הרב הראשי מצטרף למכתב שהפיץ רב השומרון וראש ישיבת אלון מורה, הרב אליקים לבנון לפני מספר ימים ובו כתב "אין כל צורך בטחוני ואין כל צורך מבצעי בפינוי הבחורים בעיצומה של השבת. פעולה זו באה במטרה לפגוע, לבייש את אמונתם ולהשפילם, ואין סליחה לחוצפה ולעזות המצח"

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום