חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חב"ד והציונות – זה מורכב יותר ממה שחשבתם

יוסף רוסו בשיחה עם העיתונאית וחסידת חב"ד דידי שור על הנושא המושתק ביותר בחסידות - היחס לציונות

שתפו :

 

דידי שור היא עיתונאית ותחקירנית חסידת חב"ד. היא משוחחת עם יוסף רוסו, עיתונאי ועורך דתי-לאומי, על היחס של חב"ד לציונות.

דידי מסבירה:

חב"דניקים לא רוצים לדבר על זה כי הציונות היא קונצנזוס בציבור הישראלי, ומטרת העל של חב"דניק מצוי היא לקרב את כולם לשמירת תורה ומצוות. וכיוון שכך, לא שווה להרוס את האפשרות לקרב עבור עניין שממילא אינו בעל משמעות מעשית, אין צורך לפגוע לאנשים בכל הקדוש והיקר להם. 

הרבי מליובאוויטש ראה במדינת ישראל הזדמנות שמימית לגאולה ופספוס ענקי, מכאן היחס החצוי; מחד, חובה להודות לה' על הניסים הגלויים בהקמת המדינה, ועל ההצלה הגדולה שהיא מהווה עד היום לעם ישראל כולו. ומצד שני, צער גדול על האופן שבו גמלה ההנהגה בארץ ישראל לקדוש ברוך הוא רעה תחת טובה, בחילון ילדי ישראל, ובשינוי ההגדרה של יהודי מכזו שמבוססת על קיום התורה, ללאומיות ככל העמים.

https://tovnews.co.il/%d7%9e%d7%a2%d7%a9%d7%99%d7%95-%d7%a9%d7%9c-%d7%94%d7%a7%d7%95%d7%a1%d7%9d-%d7%94%d7%9b%d7%99-%d7%92%d7%93%d7%95%d7%9c-%d7%91%d7%99%d7%a9%d7%a8%d7%90%d7%9c-%d7%94%d7%9d-%d7%9c%d7%90-%d7%99%d7%95%d7%aa/

בגלל היחס המורכב הזה, חסידי חב"ד נמצאים על סקאלה די רחבה ביחסם למדינה, כאשר כל אחד נאחז בציטוט אחר של הרבי המתאים לנטיית ליבו. חשוב להבין שהאמירות של הרבי מליובאוויטש נגד הציונות נאמרו על רקע התלהבות כללית בעם ישראל ובתוכם חסידי חב"ד, שהיו באופוריה מהקמת המדינה. כיום, ממרחק השנים, ההתלהבות שככה וחשוב שלא נישאר עם ההסתייגות לבדה. גם היחס החרדי – כללי השפיע על חב"ד בנושא, ולכן, למרות האהבה העצומה לעם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל, כנראה שלא תראו דגלי ישראל מתנפנפים בכפר חב"ד.

 

צפו בשיחה המרתקת 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
פנינה
פנינה
1 שנה לפני

ב10 מילים, המחויבות שלנו ליהדות קודמת למחויבות המדינית ועליונה ממנה לאין ערוך.

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום