חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ח"כ סטרוק: השליטה בקבר יוסף היא הבעיה שלנו

על אף שהוא נקנה בידי יעקב אבינו והשליטה עליו נחתמה והוסדרה בהסכמי אוסלו, מדינת ישראל בוחרת שלא לשלוט בקבר יוסף

שתפו :

play-rounded-fill

בעקבות ההצתה שהייתה בקבר יוסף ופיגוע הירי במקום יש קולות משמעותיים שדורשים להחזיר את השליטה לקבר יוסף. חברת הכנסת אורית סטרוק מטעם מפלגת "האיחוד הלאומי", מבקשת להסביר כי בהסכמי אוסלו שכם כולה הפכה להיות שטח A, כלומר בשליטה מלאה של הרשות הפלסטינית. אך נשארה לנו השליטה ביטחונית בקבר יוסף, וישיבה פעלה במקום. "זה חלק מההסכמים".

היא מוסיפה, "רק בעקבות אירועי מלחמת אוסלו, שנת 2000 וכן הלאה נפילתו של מדחת יוסף. וכל האירוע הזה שחברי אופיר סופר היה חלק מהקרב הזה, נפצע שם וקיבל על זה צל"ש והכל. בעקבות האירועים האלה ישראל נסוגה מקבר יוסף, הישיבה הפסיקה לעבוד החיילים לא נמצאים שם ואנשים שרוצים להתפלל במקום הקדוש הזה נכנסים לשם כגנבים בלילה. זה מצב בלתי נסבל, וכמו שאנחנו רואים הוא רק הולך ומורע. כי היום יורים על אנשים שמגיעים, מציתים את הקבר".

https://tovnews.co.il/%d7%90%d7%99%d7%9a-%d7%94%d7%a8%d7%91-%d7%93%d7%a8%d7%95%d7%a7%d7%9e%d7%9f-%d7%a2%d7%91%d7%93-%d7%a2%d7%9c-%d7%90%d7%95%d7%a8%d7%99%d7%aa-%d7%a1%d7%98%d7%a8%d7%95%d7%a7/

בעקבות אירועים אלה ישנה התעוררות ותנועה בקרב יישובי גב ההר: יצהר, אלון מורה, איתמר והר ברכה. הם דורשים להחזיר את הנוכחות הישראלית בקבר יוסף. סטרוק מאמינה שצריכה להיות דרישה. ומסבירה כי ככל שהדרישה הציבורית תגבר, הדבר יקרה. בתור פעילת ציבור היא אומרת אם אין דרישה שום דבר לא קורה, כשיש דרישה ציבורית הדברים מתחילים לנוע.

סטרוק מוסיפה, "אין הצדקה, תחשוב על זה קבר יוסף הוא אחד משלושת המקומות שחז"ל אומרים לנו שאין אומות העולם יכולין להונות את ישראל לומר גזולים הן בידכם. זה נקנה במאה קשיטה על ידי יעקב אבינו, אין סיבה אמיתית. אנחנו הבעיה. בהסכמי אוסלו הארורים שם אנחנו בהסכם בינלאומי שערפאת יימח שמו חתם עליו יש לנו את הזכות להיות במקום הקדוש הזה".

לגבי הפריימריז הלא אופייני למפלגה המסורתית שבה היא חברה היא בוחרת לחלק לכמה דברים. קודם כל מול הציבור, היא מדגישה שהערך הכי חשוב בפוליטיקה זה הערך של השליחות. "פוליטיקאי, חבר כנסת שלא מרגיש כל שניה שהוא שליח של ציבור הוא מועד לטעות ולחטאות". היא אומרת על עצמה כי לאורך כל הכהונה שלה בכנסת היא כל שנייה מרגישה את הציבור שלה איתה.

https://tovnews.co.il/%d7%9c%d7%90%d7%95%d7%a8-%d7%99%d7%95%d7%9d-%d7%9e%d7%a9%d7%a4%d7%a6%d7%99%d7%9d-%d7%90%d7%aa-%d7%a7%d7%91%d7%a8-%d7%99%d7%95%d7%a1%d7%a3/

היא מביאה סיפור קטן על ההתיישבות היהודית בחברון. כשרצו לפנות אותה בתקופת ממשלת אוסלו, הם היו בסך הכל 36 משפחות, והם לא ידעו איך להתמודד עם הפינוי ומה עושים. הגיע אליהם חבר כנסת מהליכוד, מיקי איתן, שבזמנו כיהן כיו"ר שדולת ארץ ישראל. הוא הגיע לחברון עם מזוודה על גלגלים, ואממר "באתי למנוע את הפינוי". היא הסתכלה עליו ואמרה לו "תגיד לי מיקי אנחנו 36 משפחות, נגיד כפול ,2 ועוד כמה ילדים. מה עוד אחד כמוך מונע את הפינוי?".

הוא לא התרגש ממנה ואמר לה "את לא מבינה כלום. בתוך המזוודה שלי נמצאים כל המצביעים שלי, אם אני כאן – הם כאן. ואז ירד לי האסימון והבנתי מה זה חבר כנסת. הציבור ששלח אותי לכנסת, הם כל הזמן איתי במזוודה ובתוך הלב. אבל הקשר עם הציבור בפריימריז, זה מחזק את הקשר".

היבט נוסף הם החברים מהמפלגה והסיעה, היא אומרת שאין יותר קל מלפרגן לחבריה. "הם באמת כאלה נהדרים אחד אחד. כיף לדבר עליהם דברים טובים".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
נור
נור
1 שנה לפני

גברת סרוק מקבלת את מה שמגיע לה מאוסלו ושוכחת שהיא לא מקבלת את הסכם אוסלו

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום