חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"ישראל עומדת בפתחה של מלחמה שלא ראינו כמותה"

אלוף (במיל') גרשון הכהן מנבא מלחמה רחבה יותר ממלחמת ששת הימים ומסביר למה המצב שלנו פחות טוב מהמלחמה בשנת 67

שתפו :

 

האלוף במיל' גרשון הכהן מנבא מלחמה רחבה של ישראל עם שכנותיה, ממליץ לציבור הישראלי להיכנס לכוננות ומסביר למה הפוליטיקאים לא מספרים לציבור את האמת.

בשבוע שעבר, יצא שר הביטחון גנץ לתרגיל רחב שעשה צה"ל בקפריסין בשיתוף הצבא של המדינה. הכהן מספר על התרגיל ואומר: "התרגיל בקפריסין היה בשבוע האחרון בחודש שלם של אימון, שרמטכ"ל קרא לו חודש מלחמה. והוא תוכנן כבר לפני שנה לעשות. בגלל שומר החומות הוא נדחה להשנה. הרטמכ"ל דיבר על תפקיד בהיקף כזה בכניסתו לתפקיד וזה תרגיל חשוב ביותר שבחן את המענה של צה"ל למלחמה בכל הזירות במקביל. בהחלט אנחנו נמצאים במציאות ביטחונית מאתגרת, אחרת לגמרי אבל לא פחות ממה שהיה לנו בששת הימים. עם ישראל פשוט חי בשאנטי".

https://tovnews.co.il/%d7%aa%d7%90%d7%95%d7%9c%d7%95%d7%92%d7%99%d7%94-%d7%a9%d7%9c-%d7%94%d7%98%d7%a8%d7%95%d7%a8-%d7%91%d7%90%d7%99%d7%96%d7%94-%d7%a9%d7%a0%d7%94-%d7%aa%d7%95%d7%a9%d7%9e%d7%93-%d7%99%d7%a9%d7%a8%d7%90/

במענה לשאלה ממה מדינת ישראל צריכה לחשוש מלבד האיום האיראני, אומר הכהן כי: "האיום האיראני הוא איום מעטפת שיצר מערכת חיזבאללה זה חלק מהמערכת של איראן. חיזבאללה זה חלק מהמערכת של אירן. חמאס, ג'יהאד אסלאמי בעזה חלק ממערכת של איראן. גם תימן בתמונה. מיליציות שיעיות בעיראק וסוריה. יש פה מעטפת כוללת". הכהן מוסיף ואומר שלמדינת ישראל יש איום גם מבית, מצד ערביי ישראל: "יש פה גם זירת הפנים ששייכת למעטפת הכוללת מכוון שגם אם הם לא מתואמים עם פקודות ישירות, עצם האווירה שיש לישראל אויבים עם עוצמות חדשות נותנת לערבים סיבה להבין שהזמן שלהם הגיע. ממש זמן גאולתם. הם מאמינים שזה העיתוי. ואנחנו ראינו את ההתחלה של זה לפני שנה. אנחנו עלולים לעמוד בפני איום גדול בפני כמה".

לטענת הכהן, מדינת ישראל עומדת בפני מערכה גדולה אפילו יותר מהמערכה שהייתה לישראל במלחמת ששת הימים: " בששת הימים העורף הישראלי לא היה מאוים בהיקף הזה שמאוים היום. עם עשרות אלפי רקטות למרכז הארץ. ארוכות טווח. חלקם גם עם דיוק. זה איום חדש. זה מלחמה מסוג חדש. וכדאי גם שעם ישראל יבין שכדאי להתכונן".

התסריט אותו מציג הכהן הוא תסריט קשה שרובם המוחלט של מדינת ישראל לא מודע אליו. כל אזרח ישראלי ממוצע מבין שמבצע כלשהו בעזה הוא עניין של זמן, אך מציאות של מלחמה יותר רחבה ממלחמת ששת הימים זה משהו שקשה לאזרחי ישראל לדמיין. הכהן מסביר את חוסר המודעות ואומר שלעם ישראל יותר קל להיות עסוק בלהנות מהחיים מאשר להסתכל למציאות המפחידה בעיניים. ומסביר למה ההנהגה לא מנסה לשקף את המציאות הזאת לציבור: "קשה להיבחר בבחירות דמוקרטיות שאתה מבטיח כמו צ'רציל  – דם, יזע, עמל ודמעות. ולכן, המנהיגות לא ממש מתווכת את האיום באופן ישיר אל העם. נח לעם ישראל להאמין שצהל הוא כל יכול והוא יכול לעשות הכל. צהל הוא לא כל יכול, הוא גם מוגבל בהיקף של הכוחות. וכמובן, הוא צבא עם הרבה יכולות אבל מלחמה יכולה להיות קשה מאוד, תובענית מאוד, צהל בעז"ה ינצח וזה בדיוק בא התרגיל לבחון ולתרגל".

ומה האזרח הקטן אמור לעשות עם המידע הזה? הכהן מסביר: "כדאי להכיר את המציאות. עם ישראל פשוט חי באשליות. תכין בבית שק קמח ותתכונן למצב שלא יהיה חשמל ותכין כסף. כי שלא יהיה חשמל לא יהיה תקשורת לבנק ולא תוכל להוציא כסף מהבנקט כמו שקרה באוקראינה. וכדאי לאנשים לחיות בתודעה של מוכנות בסיסית בתא המשפחתי".

לדבריו, התפקוד של הרמטכ"ל בהכנה למלחמה העתידית הוא טוב: "הרמטכ"ל עושה עבודה מעולה. גם התרגיל הזה הגיע בזמן. במקום הנכון עם הכנה נכונה. האת מלחמה מסוג חדש. וצהל שחושב שכמו שהוא ניצח בששת הימים הוא ינצח שוב פעם, זה לא יעבוד. צריך להביא שיטות חדשות כי האויב נמצא עם שיטות חדשות, מתוחכמות מאוד ומתאימות מאוד לסביבה החדשה".

הכהן ממשיך להפתיע וטוען כי יש השלכות על מצב הלחימה באוקראינה למה שעלול לקרות בישראל: "יש בעולם רוחות מלחמה. גם המלחמה באוקראינה היא חלק מההשראה. וערבים ברשתות החברתיות גם בישראל מדברים על זה במפורש. הם מסתכלים על לחימה של אזרחים אוקראינים שמצליחה לעורר לא מעט בעיות לצבא הרוסי הגדול והם אומרים ג'ם אנחנו יכולים לעשות את זה לצבא הציוני'. ובעידן של רוחות מלחמה, הרבה אנשים שמחכים להזדמנות זה נראה להם כמו הזדמנות. העולם לא נמצא במקום שהוא היה בו לפני כמה שנים. גם השלום של אירופה מתערער ומטולטל וגם מדינות באירופה שאין להם כמעט צבא עומדות בני שוקת שבורה. וכלן הם לא יכולים יותר מאשר לעודד את האוקראינים. זאת מציאות אחרת".

https://tovnews.co.il/%d7%93%d7%90%d7%a2%d7%a9-%d7%91%d7%99%d7%a9%d7%a8%d7%90%d7%9c-%d7%a4%d7%a0%d7%98%d7%96%d7%99%d7%94-%d7%a2%d7%a8%d7%91%d7%99%d7%aa-%d7%90%d7%95-%d7%9e%d7%a6%d7%99%d7%90%d7%95%d7%aa-%d7%9e%d7%90%d7%99/

הכהן מדגיש שלמרות שאנשים לא מורגלים בה, מלחמה היא מצב בסיסי בחיי האדם: "לכן כדאי שיהודים ייקחו ברצינות את מה שמתפללים בתפילה בראש השנה הם אומרים: 'ועל המדינות בו יאמר איזו לחרב, איזו לשלום, איזו לרעב ואיזו לשבע'. זה באמת יכול לקרות כל שנה. וכל שנה אנחנו מתפללים שאולי בע"ה זה לא יקרה. ואנחנו מתפללים כל בוקר 'פועל גבורות, בעל מלחמות, זורע צדקות מצמיח ישועות, בורא רפואות, המחדש בכל יום תמיד מעשה בראשית'. התנועה של הקיום היא במידה רבה על ידי כוחות מלחמה. וכוחות המלחמה מדי פעם מתחדשים. אין מצב שהם מאחורינו ואנחנו בעולם שכולו טוב, זה יכול לקרות תמיד. ביחס למדינת ישראל, בוודאי שיש לנו אויבים שיש להם סיבות טובות לחפש הזדמנויות. הסיבות לא השתנו. ההזדמנויות השתנו".

לסיום, עונה הכהן על השאלה שעוסקת במוכנות של הנהגת המדינה להוביל את המלחמה הקשה אותה הוא חוזה: "אין לה ברירה. בגלל זה בן היתר הם ביקרו בתרגיל לפחות פעמיים. התרגיל נותן הזדמנות לסדר הבנות משותפות בין הצבא לדרג המדיני למה צריך להתכונן, איך זה אמור להיות, מה ארגז הכלים שצה"ל יכול להציע לפעולות ומה זה אומר מבחינת התקציב.  יש אנשים כולל אנשים כמו מי שהיה ראש ממשלה  אהוד אולמרט שמסבירים שכבר יש שלום עם מצרים, ושסוריה כבר לא אויב כמו שהיא הייתה, ואפשר להוריד ולצמצמם את תקציב הביטחון. ממש להיפך, צריך להעלות את תקציב הביטחון וצריך להגדיל את צה"ל. כדאי בהחלט לקחת בחשבון ששלום הוא לא דבר יציב וגם בתפילה אנחנו מתפללים 'ופרוס עלינו סוכת שלומך'. כולה סוכה. שלום הוא לא יותר יציב מסוכה. נתכונן, ונתפלל ונקווה שזה באמת חבלי משיח. מלמחות זה אירוע שבאמת מקדם עניינים למי שיודע מה לעשות עם זה".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
7 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
מנשה
מנשה
1 שנה לפני

כתבה מאלפת אנחנו לא מוכנים חבל

אבו עלי
אבו עלי
1 שנה לפני

חבל שלא מנגישים את הראיון לעם . שיתכוננו. במקום זה ריאליטי, פוליטיקה,חו"ל קורונה ואופנה.
מרדימים אותם.

יובל כהן
יובל כהן
1 שנה לפני

היסטריה

סיגל
סיגל
1 שנה לפני

מה יעשו אלו שגרים שלוש מאות מטר מגבול הצפון יפונו את הציבור??

סיגל דהן
סיגל דהן
1 שנה לפני
הגב ל  סיגל

בעה אנחנו ננצח זו מילחמה אחרונה בהחלט עפי כל התחזיות ולפי כל המפרשים והנביאים ימים יגידו

גלמור מרדכי
גלמור מרדכי
1 שנה לפני

כל האנשים שלא מבינים מהחיים שלהם ? חיים באשלייה שאנחנו הצבא החזק בעולם, או לפחות אחד החזקים. אייל ברקוביץ' המטומטם אפילו תמה בשידור איך זה שמטוסי חיל האוויר הישראלי לא יוצאים להשמיד את טור השיריון הרוסי שפלש לאוקראינה. עד כדי כך יש אצלנו מטומטמים כאלה שחושבים שאנחנו שווי כוחות עם מעצמה אדירה כמו רוסיה.

גלמור מרדכי
גלמור מרדכי
1 שנה לפני

כל האנשים שלא מבינים מהחיים שלהם ? חיים באשלייה שאנחנו הצבא החזק בעולם, או לפחות אחד החזקים. אייל ברקוביץ' אפילו תמה בשידור איך זה שמטוסי חיל האוויר הישראלי לא יוצאים להשמיד את טור השיריון הרוסי שפלש לאוקראינה. עד כדי כך יש אצלנו מטומטמים כאלה שחושבים שאנחנו שווי כוחות עם מעצמה אדירה כמו רוסיה.

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

7
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום