חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עול מלכות שמיים

לדוכני התפילין יש חשיבות, אבל בסוף חשוב גם להגיע ללימוד משותף של תורה וקבלת עול מלכות שמיים

שתפו :

דוכן תפילין ראש יהודי

מידי פעם שואלים אותי מה היה הדבר שגרם לך לחזור בתשובה. אין לי איזה מופת או איזו 'התגלות' שהתרחשה וגרמה לי לשמור מצוות, זה היה תהליך של בירור והעמקה, מתוך לימוד תורה ושיחות עם חברים. אני נוהג לכתוב כאן במאמרים הרבה על כך שצריך להציע לאנשים לקיים מצוות כמו תפילין, הדלקת נרות ועוד, כי אני מאמין שרוב העם מסורתי ורוצה להתקרב ומה שצריך זה מישהו שיציע לו. אבל ברשותכם, אני רוצה להציג כאן גישה שונה.

את תהליך התשובה שלי עשיתי תוך כדי שירות צבאי, התעסוקה המבצעית הראשונה הייתה בהר דב. אני זוכר שהייתי בעמדת שמירה, וניגש אליי חברי מהמחלקה הרב יצחק קוקה, ואומר לי שהוא רוצה ללמוד איתי פסקה מהרב קוק. הוא פתח בכך שהמשנה בברכות שואלת למה קדמה פרשת 'שמע' לו'היה עם שמוע', ועונה – אלא כדי שיקבל אדם על עצמו עול מלכות שמיים ולאחר מכן עול מצוות.

קוקה הסביר לי שמצוות צריכות לבוא מתוך עול מלכות שמיים, מתוך אמונה בה', לא עשייה יבשה של המצוות אלא מתוך שייכות של אמונה וקבלת עול מלכות שמיים. וכך כותב הרב צבי יהודה זצ"ל: "מה המובן של קבלת עול מלכות שמיים? אמונה. היסוד לכל המצוות היא אמונה. קיימות השקפות ידועות שמגדירות את היהדות כיהדות של מצוות. זה נכון ויפה מאוד, אבל הכל תלוי בגישה, ממה היהדות מתחילה? היא אינה מתחילה ממצוות אלא עניינה תורה ומצוות. התורה היא המקור של כל המצוות, הכלל והיסוד לכל המצוות. הנכון הוא שהעשייה צריכה להיות מתוך תורה, מתוך אמונה, אמונה בה', מתוך קבלת עול מלכות שמיים, מתוך הכרת אמיתת הדברים מתחייבת קבלת המצוות".

https://tovnews.co.il/%d7%9c%d7%9e%d7%94-%d7%a8%d7%95%d7%91-%d7%91%d7%a2%d7%9c%d7%99-%d7%94%d7%aa%d7%a9%d7%95%d7%91%d7%94-%d7%9c%d7%90-%d7%9e%d7%92%d7%99%d7%a2%d7%99%d7%9d-%d7%9c%d7%a6%d7%99%d7%95%d7%a0%d7%95%d7%aa-%d7%94/

לאחר הצבא הלכתי ל'מכון מאיר' ולאחר מכן לישיבת 'עטרת כהנים', בסעודות חג הפורים נהגתי ללכת לרב יהושע צוקרמן זצ"ל. בחג פורים אחד נכנס תלמיד חכם חשוב ואמר לרב שהוא רוצה לפתוח דוכני תפילין של הציבור הדתי לאומי, הרב צוקרמן התנגד בכל תוקף ואמר שיש ללמד אמונה ורק מתוך כך להציע להניח תפילין, אותו תלמיד חכם הציע שוב ושוב והרב צוקרמן היא תקיף מאוד בדעתו ואמר לו שבמקום דוכני תפילין יש ללמד אמונה כדי להביא לקומה שלמה ביהדות, ומתוך 'שמע' – 'והיה אם שמוע', כך הדרכת חז"ל והתורה.

כשהרב צוקרמן זצ"ל נפטר, הייתי כל יום בשבעה, הרגשתי שדמות מאוד משמעותית בעולמי הלכה לעולמה, ובזמן השבעה הגיעו הרבה מאוד אנשים ולא מעט בעלי תשובה. אחד מבעלי התשובה סיפר בדמעות כמה שהוא שהיה רחוק מתורה וגדל בקיבוץ חילוני למהדרין, הוא סיפר שבמפגשים עם הרב הם למדו אמונה והרב לא לחץ עליו לקיים מצוות, עד שיום אחד הוא בא לרב ואמר לו "אני רוצה להניח תפילין", הוא תאר את מאור הפנים שהיה לרב וכמה שהוא התרגש מהבשורה החשובה הזו.

כך היה הרב, מאוד יסודי, ובונה קומה שלמה של יהודי, שמתוך האמונה הוא יבוא לידי קיום המצוות. הוא האמין שזה מוכרח לבוא, האמונה תביא לקיום מצוות בוודאות.

https://tovnews.co.il/%d7%94%d7%9b%d7%9c-%d7%91%d7%92%d7%9c%d7%9c-%d7%a2%d7%9c%d7%95%d7%9f-%d7%a9%d7%91%d7%aa-%d7%91%d7%a4%d7%97-%d7%92%d7%a0%d7%99%d7%96%d7%94/

הרב צבי טאו שליט"א סבר שיש חשיבות לדוכני התפילין, הוא אמר לישראל זעירא ש"הרב קוק אומר שיש מצוות שמסירות את הזרות, ואם אנשים מגיעים לדוכנים סימן שהמצווה מסירה את הזרות ומשם אפשר לקבוע חברותא וקשר". המטרה לשאוף לבניין השלם של היהודי – עול מלכות שמיים ואמונה בה' ולאחר מכן עול מצוות.

האנשים שאנחנו פוגשים במהלך חיינו אינם מגיעים ריקים בלי תוכן, רובם עברו מסע כזה או אחר בחיים, שמעו שיעורי תורה, חוו משברים וייסורים בחיים, יש להם אמונה בסיסית שיש ה', ולכן אפשר להציע להם להניח תפילין כי זה בא מתוך אמונה. אך עדיין יש לגדל את האמונה הזו ולא להסתפק בה, יש להעמיק את הבירור האמוני, ללמד מהו אותו עול מלכות שמיים- לא 'דרך הארץ' מדריכה אותנו, היא רק קדמה לתורה, אך לאחריה יש מערכת אלוקית ומוסרית של מצוות שבאות מה' יתברך ומורות את חיינו. ובגלל שאנחנו מאמינים בו ויש לנו יחס של אהבה ויראה כלפיו אנחנו מקבלים על עצמינו את עול המצוות, מתוך הבנה שהן נועדו להביא אותנו אל ההצלחה האמיתית שלנו שהיא הדבקות בה' ודעת ה'. שנזכה לבנות בעצמנו ובזולתנו בניין אמוני שלם.

 

רוצה להיות שותף להפצת התורה של "ראש יהודי"? לחץ כאן

tal
Author: tal

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום