חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"פילבר יצטרך להיחקר בידי סנגוריו של נתניהו כשקרן"

פרקליט הצמרת ששי גז מסביר את ההשפעה של עדות פילבר על משפט נתניהו

שתפו :

 

עורך הדין ששי גז הוא מבכירי הפרקליטים בישראל. גז אומר כי נתניהו לא חתם על הסדר טיעון משתי סיבות;  הראשונה בהם היא שהסדר טיעון יוריד אותו מסדר היום להיות ראש ממשלה בעתיד. השנייה היא, ובכן, שהוא מאמין בחפותו.

לגבי אלוביץ' וסירובו לחתום על הסכם עד מדינה גז אומר כי מדובר בתעלומה. הוא אומר כי הסיבות לסירובו לחתימה יכולות להיות רבות, למשל: שהוא מאמין בחפותו, נאמן לעקרונותיו או מאמין שיזוכה בסוף המשפט. אבל מניסיונו רב השנים הוא אומר "לא כל אחד מסכים להיות עד מדינה, תשמע, להיות עד מדינה זה לא דבר פשוט. אל תשכח שעד מדינה חטא פעמיים, אחד חטא כלפי החוק והשני חטא כלפי חבריו, אלה ששיתפו איתו פעולה. הוא מוכר אותם תמורת הצלת העור שלו. לא הרבה אנשים מסכימים להיות בעור הזה של יהודה איש קריות, הרבה אנשים לא חותמים על עד מדינה. ראיתי הרבה אנשים שיכלו להציל את עצמם ממאסרים ארוכים ולא הסכימו להיות בבגד הזה".

הוא מוסיף כי הסכמו של הנשיא קצב הוא אחת מהדוגמאות שלהם כעורכי דין לסמל למה כדאי לנאשם לחתום. "הם משתמשים בדבר הזה כדי לשכנע נאשם. הנה תראה מה קרה לנשיא, היה לו מאסר על תנאי והוא קיבל שבע שנים מאסר".

https://tovnews.co.il/%d7%9e%d7%a9%d7%a4%d7%98-%d7%a0%d7%aa%d7%a0%d7%99%d7%94%d7%95-%d7%a7%d7%95-%d7%a4%d7%a8%d7%a9%d7%aa-%d7%94%d7%9e%d7%99%d7%9d-%d7%a9%d7%9c-%d7%94%d7%97%d7%91%d7%a8%d7%94-%d7%94%d7%99%d7%a9/

גז אומר כי עדותו של פילבר היא העדות המרכזית והמהותית במשפט. לדבריו היא לא עמדה בתנאים שהתביעה רצתה אבל גם ההגנה די מאוכזבת מהעדות הזאת. הוא מסביר "אדון פילבר קבע לנו עובדה שהוא יעזור לראש הממשלה בעדותו, הוא לא אמר מפורשות אבל הוא צייץ כמה פעמים. ואז שהוא הגיע למשפט הוא ניסה לעזור אבל אי אפשר. הוא רצה ללכת בין הטיפות, לרצות את כל הצדדים. לרצות את ביבי נתניהו, ולרצות את המדינה כדי לעמוד בהסכם עד מדינה. אבל קשה לטייל בין הטיפות כשיש בחוץ מבול".

הוא אומר כי המדינה כל הזמן תפסה את פילבר ברקע באיום חוקי או איום על העמדה למשפט. "הוא כל הזמן שמר על שלמה פילבר, כשאתה כל הזמן שומר על עצמך מאוד קשה לספק את הסחורה מבחינת שני הצדדים".

לגבי תיק 4000, גז אומר כי הוא מאלה שחשבו שהתיק לא צריך להיות מוגש על עבירת שוחד. אבל הוא חושב שעדותו של פילבר מסבכת את ראש הממשלה. הוא מדגיש שאומנם זהו שלב מוקדם והוא לא נחקר חקירה נגדית, אך אמירתו של פילבר כי כל מה שאמר במשטרה נכון, במשטרה הוא אמר שהייתה פגישה, אותה פגישה שראש הממשלה מכחיש, היא קריטית למשפט. לדבריו, "אם יאמינו לו, ראש הממשלה יכול להיות בבעיה. עד עכשיו סנגוריו של ביבי חשבו שייתכן שהם רק יראו לו שהוא טועה בפרשנותו. עכשיו הם הולכים לספר לו שהוא שקרן ובדאי, כי הוא מספר על דברים שביבי לגמרי מכחיש, פגישה, הטבות, ואמירתו המפורשת שאדון ביבי אמר לו לעזור לאלוביץ'. לכן בעצם היום הוא יצטרך להיחקר כשקרן".

גז אומר כי הנקודה המרכזית בתיק היא שקשה לפרקליטות להוכיח קשר סיבתי בין ההטבות לבזק לבין טובות ההנאה שביבי לכאורה קיבל; טובות הנאה כמו סיקור חיובי והעדפתו האישית בעיתון תמורת מיזוג בזק ו'יס'. "זאת הבעיה העיקרית בתיק, אם הוא יישאר מכחיש במשפט עצמו ויבוא ויגיד שלא היה פגישה מעולם יהיה יותר קושי להסביר למה פילבר שיקר ולמה הוא ממציא פגישה כזאת. וישנה בעיה נוספת שפילבר אומר שהוא אוהב את ביבי ורוצה לעזור לו ומעריץ אותו".

https://tovnews.co.il/%d7%94%d7%9e%d7%9b%d7%aa%d7%91-%d7%a9%d7%9c-%d7%94%d7%a0%d7%a9%d7%99%d7%90%d7%94-%d7%97%d7%99%d7%95%d7%aa-%d7%9c%d7%90%d7%9e%d7%a1%d7%9c%d7%9d-%d7%9e%d7%a2%d7%99%d7%93-%d7%94%d7%90%d7%a6%d7%99%d7%9c/

גז אומר כי קשה לחקור כסנגור ותיק אנשים שאומרים שהם אוהבים את הנאשם. "כי אתה אומר אז למה הוא מזיק לו? רק בגלל שהוא יצא עד מדינה? אבל איך הוא ידע לספר את היסודות של הסיפור? וזה בעצם הדבר שהכי מסבך את ביבי". הוא מדגיש שהוא לא בטוח שראש הממשלה במשפט יכחיש את הפגישה לחלוטין. למרות שבמשטרה הוא הכחיש לחלוטין וזאת בעיה גדולה.

לסיכום, הוא אומר כי לדעתו התיק הזה ייסגר בהסדר טיעון, כיוון ששני הצדדים מעוניינים בהסדר. "ברגע שהמדינה הסכימה לא לשלוח אותו למאסר בפועל והסיפור הוא עבודות שירות עם קלון או בלי קלון, הסיפור הזה ייגמר בדרך".

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום