חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ראש המטה הדרוזי בימינה התפטר: "בנט מפחד מעבאס"

אבסם שאמי, ראש המטה הדרוזי בימינה מסביר בראיון לTOV את פרישתו

שתפו :

הפוסט שפרסם אתמול אבסם שאמי

אבסם שאמי מלווה במשך שנים את איילת שקד ונפתלי בנט. אתמול, על רקע גל הפיגועים שפקד את מדינת ישראל בימים האחרונים, הוא החליט לעזוב את תפקידו כראש המטה הדרוזי במפלגה ולהחזיר את המפתחות. בפוסט שכתב בדף הפייסבוק שלו הוא כתב: "מצטער טעיתי!!! מחילה מאחיי הימניים…להלן הודעת עזיבתי את ימינה: חבריי!!! בניגוד לרצוני להקמת ממשלת שמאל ערבים! זרמתי! אמרתי לעצמי אולי אני טועה בוא נתן צ׳אנס! אולי עבאס יהיה עציץ וסתם נשתמש בו כאמצעי! אולי השמאלנים יהפכו לימניים! אולי ואולי! אך לצערי הרב ימינה הפכה לשמאלה! לא אאריך אסתפק בפרישה שלי מימינה! חיכיתי לפעולה באום אלפחם נגד המחבלים אך לצערי וכנראה שדופקים חשבון למחבל עבאס ולא נוקטים נגד המחבלים באף לא צעד קטן! קורא לחבריי הימניים שעדיין בימינה (שמאלה) לעזוב במיידי! שנדע ימים טובים יותר".

https://tovnews.co.il/%d7%9e%d7%a0%d7%9b%d7%9c%d7%99%d7%aa-%d7%9e%d7%a4%d7%9c%d7%92%d7%aa-%d7%99%d7%9e%d7%99%d7%a0%d7%94-%d7%9e%d7%92%d7%a0%d7%94-%d7%a2%d7%9c-%d7%a8%d7%a2%d7%9e/

דיברנו עם אבסם. ניסינו להבין ממנו מה הקש ששבר את גב הגמל ואיך התגובות בשטח למהלך שלו:

מה התפקיד שלך בימינה? כמה זמן אתה איתם?

אני עם נפתלי ואיילת מ-2013 והתגלגלנו עד שהגענו לימינה. אני איתם מההתחלה. אני הייתי ראש המטה הדרוזי בימינה.

מה קרה השבוע שהחלטת להתפטר?

אבסם מסביר שההחלטה התגבשה אצלו במשך זמן רב: "זה לא רק השבוע, זאת החלטה שלא לוקחים ברגע. בהתחלה הצטרפנו לממשלה כזאת לאחר שהתנגדנו. אני עמדתי בראש המתנגדים, אני וחבריי. הקמתי קבוצות על מנת לשכנע אותם שלא יצטרפו לממשלת שמאל-ערבים. אבל בסוף הם שכנעו אותנו, אמרו שיתנו לנו את הלגיטימציה לפעול כימנים ואמרו לנו שאנחנו כאלה שהאינטרס היחידי שלהם זה רק להפיל את ביבי". אבסם מספר שלבסוף הוא השתכנע והסכים לתת הזדמנות לממשלה שהוקמה "אמרתי, בסדר, בוא ניתן צ'אנס לממשלה שכזאת. אולי הם באמת יפעלו כימניים. אז משכנו עם זה ומשכנו עם זה". לדבריו, הפיגועים האחרונים חידדו אצלו את ההבנה שהממשלה הזאת לא הולכת לקדם מהלכים ימניים, למרות מה שהובטח לו: "בסוף, הקש ששבר את גב הגמל זה הפיגועים האחרונים של המפגעים המחבלים הבני-עוולה מאום-אל פאחם שלא נקטו נגדם שום צעדים. היו צריכים להרוס למשפחות שלהם את הבתים, היו צריכים לשלול להם את האזרחות וכאלה. עכשיו שום דבר לא נעשה. הוא (ראש הממשלה בנט. נ"מ) מפחד מעבאס לצערי הרב, וכנראה שהכיסאות חשובים לו יותר מהעקרונות", אומר אבסם בכאב.

ניסית לברר למה הם לא מקדמים מדיניות ימנית?

"כל יום אני ועוד כמה חבר'ה בתוך הקבוצה של הראשי-מטות אמרנו להם שאנחנו מחכים לפעולה כזאת או אחרת. הבאנו להם ציטוטים של שר שמאלני כזה או אחר שהוא מתבטא, שיעמידו אותו במקום. אבל לא קרה שום דבר, כל השרים שם רואים את עצמם כראשי ממשלה. כל אחד עושה מה שבא לו".

הייתה תמיכה לביקורת שלך?

אבסם טוען שרוב ראשי המטות של ימינה מסכימים איתו: "יש כאלה שכמובן היו בעדי בנושא אבל לצערי הרב היו שם כמה אינטרסנטים שהם דוחפים את האף שלהם והם מתחילים לכנות אותך כ'ביביסט' ואתה עושה את זה כי אתה נשלחת על ידי ביבי. אבל רוב ראשי המטות הם בדעה שלי. הרבה ראשי מטות עזבו ואני מעריך שבדרך יש עוד הרבה, אני לא ארפה. אני אשכנע גם אותם שיעזבו. ואני אומר לך זה התפקיד האחרון של נפתלי בנט כראש ממשלה או בכלל".

היית עם בנט כל-כך הרבה שנים, התאכזבת ממנו?

"בטח, הוא התחיל במפד"ל, מאז הדעות שלו היו ימניות. הוא היה בעד ההתנחלויות והמתנחלים ובעצם הוא היה אנחנו כמו שאנחנו מדברים היום. אבל הוא התהפך.

אתה בקשר עם האנשים הבכירים במפלגה?

"עם סטלה ויינשטיין תמיד אני בקשר. אביר קארה ומתן כהנא ניסו להפעיל לחץ באמצעות שליחים להחזיר אותי. אבל הם חושבים שהכל זה עסקאות. אצלי זה לא עסקאות זה עקרונות. ניסו בכל דרך. ניר אורבך שהוא בהתחלה התנגד ממש לממשלה הזאת והוא עכשיו את המצב ואיך שהממשלה הזאת מתפקדת כרגע, איך הוא מסכים לביזיון הזה".

איך היו התגובות למהלך שלך?

"אנשים מתקשרים אליי ושולחים לי הודעות בפרטי. אומרים לי שאני אמיץ אבל הם נשארים שם. הם משוכנעים במאה אחוז שאני צודק אבל הם מחכים לרגע הנכון לצאת. וחכה, חכה, כולם יצאו. אתמול הוצפתי הודעות, אומרים לי 'כל הכבוד על האומץ' והם נשארים כראשי מטות והם נשארים בקבוצה. אבל מה אתה חושב? הם לא ישארו שם ויעזבו עוד מעט".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום