חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ששי גז: "השבוע נפל דבר, אם לא נפל התיק עצמו"

פרקליט הצמרת מתייחס לעדות פילבר השבוע בתיק 4000; האם התיק קרס סופית?

שתפו :

 

ששי גז מתייחס שוב למשפט נתניהו, ובמיוחד לשלב האחרון בעדותו של עד המדינה שלמה פילבר ואומר "העד המהותי ביותר והמשמעותי ביותר בתיק המשמעותי ביותר – תיק 4000 באירוע הכי משמעותי, הפגישה. אנחנו שומעים שהעד בחקירה הנגדית מספר על פגישה שהייתה יומיים שלושה אחרי האירוע שבו הוא התמנה, ובחקירה הנגדית אנחנו רואים שהם מוכיחים כי לפי האיכונים ולפי היומנים לא הייתה פגישה כזאת".

גז מוסיף ואומר שבדרך כלל במשפטים אין השפעה לתאריכים ולזמנים. "אחרי שש-שבע שנים בית המשפט יכול לבוא לומר שהוא התבלבל. בדרך כלל לא נותנים משמעויות לתאריכים כי הזמן אחרי כל כך הרבה זמן מתערבב". אך מדגיש את ההבדל "אבל פה, העד עצמו נותן חשיבות לתאריכים. הוא אומר במילותיו אחרי שאני התמניתי לתפקיד ודיברתי עם שני אנשים ואומר שהאנשים הם אלי קמיר ואלוביץ' זה היה אחרי. לכן כשאתה מוכיח שבתאריכים האלו גם לפי היומנים וגם לפי האיכונים הטלפוניים לא הייתה פגישה כזאת זה נותן מכה משמעותית לתיק הזה. זה אומר שהפגישה לא הייתה".

https://tovnews.co.il/%d7%94%d7%a1%d7%99%d7%a4%d7%95%d7%a8-%d7%94%d7%90%d7%9e%d7%99%d7%aa%d7%99-%d7%9e%d7%90%d7%97%d7%95%d7%a8%d7%99-%d7%aa%d7%99%d7%a7%d7%99-%d7%a0%d7%aa%d7%a0%d7%99%d7%94%d7%95-%d7%94%d7%95%d7%90-%d7%94/

גז אומר גם כי התביעה יכולה לא לתת כובד גדול לתאריכים, אך מה שמשמעותי בתיק הזה זה שהעד נותן משמעות לתאריכים. "הוא אומר מיד אחרי שהתמניתי לתפקיד. נכון שבית המשפט יכול לומר שהוא התבלבל בזמנים. אבל צריך לזכור דבר אחד קטן שהעד פילבר גם ככה בעייתי. פה מדובר על עד שלא מתלהב, להערכתי המקצועית, להתמסר לתביעה והוא יותר בהגנה. כשעד כזה לא נותן להם הסברים טובים ואומר דברים אחרים לגמרי. כולנו זוכרים שבחקירה בניירות ערך הוא מסר גרסא, במשטרה הוא מסר גרסא אחרת שאותה המדינה רוצה להוכיח. בחקירתו הראשית בבית המשפט שוב הוא שינה את הגרסא. ובעצם יש לו ארבע גרסאות. אני ממנה אותך להיות שופט, כשופט תבחר אחת מהגרסאות האלה, מה זה שבץ נא?".

גז מדגיש שבכל משפט השופטים נקראים להכריע בין מה שהם מאמינים לו לבין מה שלא. אבל פה מדובר במצב מיוחד, כיוון שיש ארבע גרסאות. "אתה צודק שבית המשפט יכול לחלק את העדות לחלק אני כן מאמין ולחלק לא ויש כאלה הרבה פסקי דין. אבל פה זה בעייתי. בית המשפט יכול, תמיד לעד מדינה יש סתירות ושקרים. בית המשפט יכול לקחת את החלק הספציפי מהעדות. אבל פה יש בעיה, לאיזה חלק הוא יכול להאמין? האם לחלק במשטרה כשלפני זה הוא מסר עדות אחרת ואחר כך הוא מוסר עוד גרסה?. צריך לזכור שזה עד מדינה, זה לא חסיד ברסלב ולא אחד מל"ו צדיקים. זה אדם שפשע פעמיים, אחד פשע נגד החברה כשהוא עבר את העבירה כי הוא עד מדינה, שניים הוא פושע מול חבריו שהוא רוצה להיות עד מדינה".

 

צפו בראיון המלא והמחכים!

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום