Search
Close this search box.

הבעיות בקואליציה לא מפסיקות: ברע"מ מתחייבים להצביע נגד חוק האזרחות

גם במידה וההצבעה על חוק האזרחות תהפוך להצבעת אי אמון - חברי רע''מ יתנגדו אליה

שתפו :

צילום: יהונתן סמיה, ערוץ הכנסת

חוק האזרחות מסרב לרדת מהכותרות. אחרי שבחודש יולי בשנה שעברה החוק נפל אחרי שלא הושג רוב (59 חברי כנסת הצביעו בעד, 59 הצביעו נגד) חברי הכנסת מנסים לחוקק אותו מחדש ולהשיג את התמיכה הנדרשת. החוק גורר ביקורת קשה מהצד השמאלי של המפה הפוליטית, מוסיף אש למדורה ומביך מאוד את חברי סיעת רע"מ. כפי שדיווחנו לפני מספר ימים, בקואליציה ובאופוזיציה הגיעו להסכמות סביב חוק האזרחות וגם לגבי משך תוקפו, שיהיה 12 חודשים כמו שדרש חבר הכנסת רוטמן. עוד הוסכם בין השאר, ששרת הפנים תהיה מחויבת להקים ועדה הומניטרית על מנת לבחון מקרים ספציפיים של אלימות במשפחה.

היום (ה') עלה החוק לדיון נוסף בוועדת חוץ ובטחון. לאחר הדיון, הוועדה אישרה לקריאה שנייה ושלישית את חוק האזרחות והחלו הדיונים במליאה לפני ההצבעות שאמורות להתקיים היום בשעות הערב, עם סגירת מושב החורף.

להלן הצבעות חברי הכנסת בוועדה: בעד החוק הצביעו: ח"כ נירה שפק, ח"כ ניר אורבך, ח"כ משה טור פז, וח"כ רם בן ברק, יו"ר הוועדה.  כנגד הצעת החוק הצביעו: ח"כ אבתיסאם מראענה ומיכל רוזין. ח"כ רם בן ברק מסר בתגובה: "אני מעביר את החוק בלב כבד וללא שמחה".

בפתיחת הדיונים במליאה סביב החוק השנוי במחלוקת, החלו לנאום אחד אחרי השני חברי הכנסת והתייחסו לחוק: אבתיסאם מרעאנה (העבודה): "היום הזה הוא יום עצוב. גזרנו על משפחות טובות כל כך סבל עצום וסבל נוראי". מוסי רז (מרצ): "החוק הזה פוגע בביטחון מדינת ישראל וצריך להסיר אותו מסדר היום של הכנסת". גם חברת הכנסת גבי לסקי (מרצ) תקפה בחריפות את החוק: "מדובר בחוק שהוא חוק דמגורפי. חוק גזעני, חוק מפלה".

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום