חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האם הימין נכשל בהשתלבות באליטות שמקבלות החלטות?

האם הימין והציונות הדתית נכשלו במאבק להשתלב באליטות במדינת ישראל שקבעו את אופייה ודמותה במשך עשרות שנים? מנכ"ל קרן תקווה, עמיעד כהן, בראיון לזיו מאור

שתפו :

צילום: יונתן זינדל פלאש90

האם הימין והציונות הדתית נכשלו במאבק להשתלב באליטות במדינת ישראל שקבעו את אופייה ודמותה במשך עשרות שנים?

מנכ"ל קרן תקווה, עמיעד כהן, משוכנע שזו לא הייתה המטרה מראש: "לא נכשלנו כי לא הייתה מטרה להקים אליטה כלכלית, טכנולוגית משפטית או אקדמאית. המכינה בעלי ניסתה להשתלב כשווה במגרש הצבאי כשהצידוק הלאומי היה המערכה על הקיום. אף אחד מהם לא הציע אלטרנטיבה ליחסי הגומלין בין הפרט והכלל".

 

כהן: "הימין באופן כללי והציבור הדתי לאומי בפרט, לא היה שותף במערכת קבלת ההחלטות האמיתית של המדינה אל מול האזרחים שזה במערכת המשפט, האקדמיה והכלכלה. לא רק שלא היו שותפים, אלא גם שחובשי הכיפות שהיו במקומות האלה, לא הייתה להם תפיסה רעיונית אלטרנטיבית. עד היום זה כמעט ולא קיים".

לדברי כהן יש גם הגיון בכך שתינתן לאליטות זכות מיוחדת בהחלטות: "רוב הדיון הציבורי הוא 'אנחנו ההמון, אנחנו הרוב'. אבל מי שריאליסט מבין שמדינה מתקיימת עם אליטה שבסוף מקבלת את ההחלטות.

מדוע הימין נכנע לגבי הרפורמה המשפטית?

צפו בראיון המלא

יקב גוש עציון

https://bit.ly/gushWinery

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
תתעוררו אתמול זה ביבי/טראמפ היום זה אתם , המאפייה
תתעוררו אתמול זה ביבי/טראמפ היום זה אתם , המאפייה
9 חודשים לפני

תתעוררו אתמול זה ביבי/טראמפ היום זה אתם , המאפייה הפרוגרסבית (הברברית ) האנרכיסטית חדרה באופן שיטתי לכל עמדות הכוח במשך השנים . ראו ברק בריבוע (אהרן,אהוד) קצינים, ראשי מוסד הש"בכ ומערכת הביטחון משטרה, מערכת המשפט ורפואה תקשורת (הנדסת התודעה), מערכת ההשכלה (הנדסת מוחות) ועוד ועוד , העובדות הינם למולכם התעוררו אנשים !!!

ריאל
ריאל
9 חודשים לפני

רב הרמטכלים האחרונים הם מזרחיים/מסורתיים/בוגרי ציונות דתית. 5 מתוך שופטי העליון המכהנים התחנכו במוסדות דתיים ממלכתיים. הרבה מעבר לשיעורם באוכלוסיה הכללית.

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

2
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום