Search
Close this search box.

לאחר דרמה לילית: חוק האזרחות עבר

החוק, שיצר מתיחות רבה בקואליציה עבר בסופו של דבר. 45 הצביעו בעד, 15 הצביעו נגד.

שתפו :

צילום: לע"מ.

חוק האזרחות עבר הלילה בקריאה שנייה ושלישית. על פי דיווחים שונים, גורמים בממשלה הגיעו להסכמות עם רע"מ בנוגע להוצאת פרק האכיפה מתוכנית החומש בחברה הערבית. הוויתור על פרק האכיפה הגיע על מנת להשקיט את זעמה של סיעת רע"מ, על רקע חוק האזרחות שצפוי היה לעבור.

בעקבות ההתקפלות של הממשלה בנושא תוכנית החומש, במפלגת "הציונות הדתית" שקלו להתנגד לחוק: "סיעת הציונות הדתית תתכנס בשעה 19:10 לדיון דחוף כדי לשקול מחדש את תמיכתה בחוק האזרחות על רקע התשלום הכבד והמסוכן שמשלמת הקואליציה לרע"מ בעד העברת החוק בהפקרת הנגב." מסרו במפלגה.

בתגובה לדברים, במפלגת ימינה יצאו בחריפות כנגד מפלגת הציונות הדתית: "סיעת הציונות דתית צריכה להפסיק לעשות פוליטיקה על חוק האזרחות." הם מסרו, והכחישו את הוצאת פרק האכיפה מתוכנית החומש: "פרק האכיפה יעבור באותו יום שבו תעבור תוכנית החומש".

לאחר דין ודברים בין חברי המפלגה החליטו במפלגה לייצר קו אחיד ולהצביע בעדו. במסיבת העיתונאים שכינס חבר הכנסת סמוטריץ' הוא תקף את הממשלה: "מכירת הנגב היא תוצר תלות של ממשלה לא ציונית כדי לשמור על שרידות הממשלה" הוא אמר.  אך למרות זאת, הוא הודיע שסייעתו תצביע בעד: "חוק האזרחות שהוביל ח"כ רוטמן הוא חוק חיוני חשוב מאוד של שמירה על מדינת ישראל ואנחנו נצביע בעדו".

לבסוף, אחרי שעות ארוכות של דיונים במליאה, חוק האזרחות עבר בסמוך לשעה 21:30 בערב. התגובות במערכת הפוליטית היו מגוונות: שרת הפנים, איילת שקד מסרה כי: "מדובר בחוק ציוני, לאומי ובטחוני מהמעלה הראשונה. אני מודה לחברי הכנסת שגילו אחריות והצביעו בעד החוק".

בסיעת מרצ, שהחוק עבר לאחר התנגדותם הנחרצת אמרו: "אנחנו נמשיך להיאבק בחוק הזה, למען ערך השוויון"

במפלגת הצינות הדתית, שעד הדקות האחרונות לא היה ברור אם יצביעו בעד החוק, ברכו: "הישג לציונות הדתית, הישג לציונות ומדינת ישראל" ויו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ פירגן לרוטמן שהיה מהאדריכלים של החוק: "שמחה רוטמן הוביל עבודה מדהימה למען מדינת ישראל".

עם חתימת מושב החורף הסוער, בקואליציה מקווים שהעברת החוק לא תערער עוד את יציבות הקואליציה.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום