חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ד"ר חגי בן ארצי מפתיע: זו הסיבה האמיתית למחאה

ד"ר חגי בן-ארצי, מרצה וחוקר תנ"ך, מסתכל על החברה הישראלית במבט רחב, ולאור ההיסטוריה שלה הוא חוזר עם מסקנות מפתיעות לגבי לב המאבק

שתפו :

Photo by Ofer Zidon/Flash90

 

 

את מסקנותיו הוא מבסס על עיסוקו במלחמת יום כיפור שהייתה טראומה קשה לחיל האוויר, "אחרי האבידות הכבדות במלחמה ההיא, הטייסים מבינים את משמעות המחיר, ויודעים שהמלחמה הבאה תהיה קשה מאוד".

כמו, סבור בן-ארצי שהנכונות למסירות נפש, שהייתה קיימת עד למלחמת יום-הכיפורים, לא קיימת יותר. "בהעלם האתוס הזה – האווירה הכללית היא 'למה למות במלחמה?'", במיוחד כשיש אלטרנטיבה והיא הצעת האמריקאים להשלים עם איראן גרעינית.

ד"ר בן-ארצי יודע ממקור ראשון שממשלת לפיד-בנט קיבלה את הפתרון האמריקאי, ומבהיר כי המאבק המתחולל כעת הוא נגד נתניהו – שהוא היחיד במערכת הפוליטית שידחוף בכל הכח ליציאה למלחמה כדי למנוע מאיראן נשק גרעיני.

ד"ר בן-ארצי מזכיר כי כבר ב-2010 הייתה תכנית לתקיפת איראן – שהייתה הרבה יותר חלשה – אך גם אז ראשי הביטחון התנגדו בטענה שאיראן רחוקה מהגרעין וכי יש למצות את הסנקציות האמריקאיות כלפיה עד שתוותר.

מה הייתה גישתו של אהוד ברק אז?

צפו בראיון המלא

Emuna Frid
Author: Emuna Frid

כותבת

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
רויטל
רויטל
9 חודשים לפני

למה כן קיימת מסירות נפש תראה איך לבן גביר כבר יש מדים אנחנו נחכה רגע שהבן שלו יהיה טייס יש מלא לוחמים עזי נפש על הגבעות שממש אתמול פיקוח הנפש דחה אצלם שבת וגם האחיין שלך יגיע מארה"ב יעלה על מדים רוטמן ישגיח להם על הדת במש"קותו סמוטריץ ממילא שליש שר ביטחון שלהם אתה יכול לעבוד בעבודה אמיתית לא חייבים לחקור את התנ"ך כל כך הרבה שנים מה שכתוב שם מאוד ברור רק כל החקירות שלכם בו זה לראות איפה אפשר לעגל פינות, לחטוא לאמת, לחטוא בכלל, להפוך שקר לאמת לאכול שרצים ולהיחשב יהודי, לרדת מהארץ לשנות שם משפחה לניתאי להתחתן עם גויה וכאלה אתה יודע תנוח דעתך כי היא פשוט לא מעניינת אותנו לא מוסיפה לנו מאום היא שק המילים הרגיל שלך שנים כבר כל פעם מוציא ממנו כמה מרכיב איזה משפט או שניים ונשאר כלום ושום דבר

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום