חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בעקבות המלחמה באוקראינה: ארה"ב תסייע לממשלת אוקראינה במיליארד דולר

לפי הערכות של האו''ם, מפרוץ המלחמה יש 15 אלף הרוגים ונזק כלכלי אדיר בהיקף של מאות מיליארדי דולרים

שתפו :

הפגזה באוקראינה

על פי העיתון ה"גרדיאן" הבריטי, עולה כי צבא אוקראינה הצליח לגרום לנזק משמעותי אצל הכוחות הרוסיים שפלשו מהמדינה. מהדיווח עולה כי לטענת צבא אוקראינה, הם הצליחו לנטרל 40% מכוחות הצבא הרוסי שפלשו מהמדינה. בנוסף, בצבא רוסיה לא הצליחו לכבוש אף אחת מעשרת הערים הגדולות מאוקראינה, בניגוד לצפוי.

במקביל, אתמול מדווח העיתון הבריטי "פייננשל-טיימס" שבעקבות הקשיים הלא צפויים שרוסיה חווה במלחמה, היא ביקשה סיוע כלכלי וצבאי מסין. בתוך כך נמשכים מאמצי המשא-ומתן בין המדינות על מנת לשים סוף למלחמה הקשה. לפי סוכנות הידיעות רויטרס, הנשיא זלנסקי מסר היום (ד') כי שיחות השלום מתקדמות ונראות מציאותיות יותר אבל יידרש עוד זמן שהמדינות יגיעו ביניהם להסכמות. ברויטרס אומרים שלפי גורמים רשמיים באוקראינה, יש תקווה שהמלחמה תוכל להסתיים לפני חודש מאי.

על רקע הבקשה של נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי לנאום בפני כנסת ישראל, היום ינאם הנשיא מול הקונגרס האמריקאי. הנשיא ביידן יכריז היום על סיוע של מיליארד דולרים עבור ציוד ונשק לאוקראינה. בהודעה שפרסם הנשיא זלנסקי הוא אמר: "אני רוצה להודות לנשיא ביידן ולארצות הברית". ביידן יפגש בשבוע הבא בבריסל עם מנהיגי נאט"ו וידון איתם על המלחמה.

המלחמה בין אוקראינה לרוסיה נפתחה לפני כשלושה שבועות. היחסים בין המדינות הלכו והתדרדרו בתקופה האחרונה והנשיא פוטין אף שלח כוחות צבאיים לגבול אוקראינה ואיים כי יפתח במלחמה אם לא יענו על דרישותיו. בעולם לא לקחו את המנהיג הרוסי ברצינות והופתעו לגלות שהוא מימש את איומו והחל לתקוף באגרסיביות באוקראינה.

על פי הערכות באו"ם, מפרוץ הפלישה הרוסית יש לפחות 15 אלף הרוגים בין הצדדים. כמעט 2000 אנשים נפגעו ברמות פציעה שונות ויש למעלה מ-3 מיליון פליטים שברחו מהתופת באוקראינה. גם מבחינה כלכלית המלחמה פגעה רבות. על פי הערכות של האו"ם, יש קרוב ל-2000 בניינים שנהרסו והנזק לרכוש עומד על 119 מיליארד דולר.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום