חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פרופ' סמימיאן דרש: "אנחנו עלולים להתעורר בספטמבר למשטר אחר"

"מה צפוי לנו בספטמבר השחור"? שאל ד"ר גדי טאוב את פרופ' סמימיאן דרש בפתח תוכניתו ברדיו "גלי ישראל", התשובה שלה המחישה שיש סכנה אמיתית לדמוקרטיה הישראלית דווקא מצד הרשות השופטת

שתפו :

פלאש 90

פרופ׳ למדיניות ציבורית וממשל באוניברסיטה העברית, לימור סמימיאן דרש, התראיינה היום (שני) ברדיו "גלי ישראל" וסימנה שלושה דיונים מכוננים שעומדים להתקיים בחודש הבא בסוגיות הבאות: הוועדה למינוי שופטים, עילת הסבירות וחוק הנבצרות.

הקריטי ביותר הוא ביטול חוק יסוד של הכנסת  – חוק הנבצרות: "באותו רגע שבג"ץ מחליט לדון בדבר הזה, הוא בעצם לוקח לעצמו את הסמכות לבטל את הבחירות. כמו כן, בג"ץ ביחד עם היועמ"שית ברגע שיפסלו את נתניהו, הם בעצם מחליטים בעצמם, מי יהיה ראש ממשלת ישראל ואיזו ממשלה תהיה, זאת הפיכה משטרית". במילים אחרות, "הנבצרות היא האירוע. בית המשפט העליון עומד לבטל את הדמוקרטיה בראש חוצות", אומרת פרופ' סמימיאן דרש.

עוד הוסיפה, "בג"ץ והיועמ"שית הולכים לדרדר את המדינה למלחמת אחים. זה יהיה חורבן של המשטר הדמוקרטי וחורבן של עם ישראל".

פרופ' סמימיאן דרש מתחה ביקורת על מחנה הימין: "המחנה שלנו ישן בעמידה, המחנה הזה רגיל שמנחיתים עליו מכה ועוד מכה, חרב אחרי חרב והוא בולע ושותק".

לטענתה, יש פה שיטה נוספת שעומדת להתממש בספטמבר הקרוב: "הם מתחילים מהקל אל הכבד. הם מתחילים מהוועדה למינוי שופטים, עוברים לסבירות ואז מכת המחץ של הנבצרות. אנחנו צריכים לעמוד לצד הכנסת. אם נוותר על זה – ויתרנו על הדמוקרטיה. יש כאן קבוצה שעדיין חושבת שהיא מסוגלת לעשות מהלך כזה ומאמינים שזה יעבור בשתיקה ונאמין שאנחנו עדיין חיים בדמוקרטיה. אם אנחנו רוצים להתעורר בסוף ספטמבר למשטר אחר – זו בהחלט הדרך, אם אנחנו לא רוצים – עלינו להתעורר. יש אירוע אחד מרכזי וזהו האירוע".

לסיום אמרה: "צריך להתחיל להתנגד לדבר הזה בכל דרך שהיא. ציבורית, פוליטית, תקשורתית. להביא את הדברים לציבור".

ד"ר גדי טאוב פנה לכל הציבור להיות מעורב יותר ולכתוב לנציגי הציבור: "הם הנציגים שלכם ומכם עומדים לקחת את הדמוקרטיה".

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Meir
Author: Meir

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

המכללה לחיים1
עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
גיל
גיל
8 חודשים לפני

חיות מיארה וארגמן מגינים על רוצחת סדרתית. להסתיר את זה שרוני אלשיך העסיק אותה בשב"כ. היא רצחה את הזוג כדורי ולא דעאש. השב"כ מסתיר וידאו עם הפנים שלה הולכת לדירה של כדורי. השב"כ עינה את הבנים, הנשים שלהם והרעיב את התינוקות שלהם כדי שיודו ברצח שהיא עשתה. בינואר 2022 חוקרים מחו"ל קבעו שהרוצח הוא חולה נפש יהודי שהכיר טוב את בני הזוג כדורי. באפריל 2022 שלחתי ליועשמית ראיות מחוקר פרטי שהיא הרוצחת והיא עובדת שב"כ. מיד השב"כ לקח אסיר שלו והוא משקר שהוא הודה ברצח. השב"כ לא נותן לאיתמר בן גביר לטפל בנושא. לכן המאפיונרית אסתר חיות ביטלה את ועדת החקירה למח"ש. המשפט בדלתיים סגורות ובית המשפט לא נותן לי להציג את הראיות. השופט הוא עודד שחם מתיק 4000. ראש הממשלה האחראי על השב"כ לא מסכים לטפל כדי שלא ירצחו אותו. זה לינק לראיות docdroid.net/arh542g

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום