Search
Close this search box.

האדמו"ר משטפנשט: "כל בית ישראל צריכים לבכות את השריפה אשר שרף ה'"

האדמו"ר משטפנשט הרב אברהם סולומון מספר על בקיאותו הגדולה של הרב בתורה ועל האהדה הגדולה כלפי הרב מכל הזרמים

תגיות

שתפו :

 

האדמו"ר מתייחס תחילה על אהדה הגדולה שיש לרב בכל הזרמים ביהדות: "בזמן שאנחנו מדברים על כבוד התורה, כבודו של גדול הדור, אין פה עניין של זרמים, מחיצות, עדות וחוגים.  כתוב בפרשת השבוע: 'ואחיכם כל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה' .כאשר מדובר בפטירה של גאון גדול כזה כל בית ישראל צריכים לבכות את השריפה אשר שרף ה'".

הוא מספר על עוצמתו הגדולה של הרב קנייבסקי: "אנחנו מדברים על ענק רוח בסדר גודל שלא היה כבר הרבה זמן. שכינה דיברה תוך גרונו. אני לא יודע להגדיר רוח הקודש, אבל בוודאי ככל היוצא מפיו יעשה. מה שהוא היה מדבר היה לו מילה בשמיים וראית את זה פה בארץ".

הרב חיים קנייבסקי היה גאון עצום, ששקד כל חייו על לימוד התורה ואף כתב חיבורים וספרים רבים. בין השאר הרב קנייבסקי כתב פירוש על  התלמוד הירושלמי, על השולחן ערוך ועל הרמב"ם. על גדלותו הרבה של הרב מספר האדמו"ר: "הידע המקיף שלו בתורה הוא היה בצורה מבהילה, בצורה פנומנלית משהו שלא נמצא כדבר הזה. שמעתי את אחד המספידים שאמר שלפני הבר מצווה הוא סיים את כל הש"ס. היה לו מנהג קדוש ללמוד את כל התורה כולה בכל שנה ושנה. זאת אומרת – תלמוד בבלי, ירושלמי, מדרשים וזוהר, ועוד הרבה מקצועות בתורה שהוא היה גומר את זה כל שנה בסדר מיוחד. בכל שנה הוא היה עושה סיום בי"ד ניסן, לכבוד תענית בכורות. והשנה בגלל שיש שנה מעוברת הוא גמר את כל התורה כולה בפורים, י"ד אדר".

ביום שישי האחרון, שעה לפני כניסת השבת הרב התמוטט בביתו. לצערנו מאמצי ההחייאה לא הועילו והרב נפטר. האדמו"ר משטפנשט מספר על הבשורה הקשה: "הלכתי לביתו להגיד פרק תהילים ליד מיטתו. המונים המונים צבאו שם על פתח ביתו. כולם היה בהלם מוחלט. מזועזעים ולא עיכלו את הבשורה. מאתמול בלילה, ראיתי בעיני המוני אוטובוסים עם מאות ואלפים של אנשים שמתכוונים להגיע ללוויה שבשעה 12:00 בלילה".

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום