חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

זלנסקי תוקף בחריפות את מדיניות הממשלה: "למה אנחנו לא יכולים לקבל מכם נשק?!"

נשיא אוקראינה השווה את הנעשה באוקראינה לשואה וביקר את האדישות כלפי הנעשה במדינתו; רבים מחברי הכנסת גינו: "גובל בהכחשת שואה"

תגיות

שתפו :

נשיא אוקראינה זלנסקי
צילום מסך ערוץ הכנסת

הנאום המקוון שנשא נשיא אוקראינה זלנסקי לחברי הכנסת מכה גלים.

חברי הרשימה  המשותפת הודיעו שהמפלגה לא תשתתף בנאום זלנסקי. בראיון שמסר ח"כ עופר כסיף (הרשימה המשותפת) הוא הודיע שהוא יחרים את הנאום. לטענתו, שני הצדדים עשו פשעים. על פי העיתונאי מוחמד מג'אדלה, בראיון שנתנה ח"כ עאידה תומא סולימאן לרדיו נאס, היא אמרה: "לא נשתתף בהצגה המשותפת של זלנסקי וכנסת ישראל. אותה כנסת שמציגה מצג שווא של הזדהות עם פליטי מלחמה הערב חוקקה את חוק האזרחות הגזעני רק לפני שבוע".

ביום רביעי בשבוע שעבר נאם הנשיא זלנסקי בפני הקונגרס האמריקאי. הוא קרא לחברי הקונגרס לעזור לאוקראינה במאבק נגד התוקפנות הרוסית: "תעשו יותר. עוד סנקציות שנוגעות לכל הפוליטקאים הרוסים שתומכים במתקפה על אוקראינה".

את הנאום בישראל פתח יו"ר הכנסת מיקי לוי: "אני מתכבד לפתוח את האירוע המיוחד הזה ויוצא הדופן הזה שנערך לראשונה בתולדות הכנסת. ברצוני להודות לך אדוני הנשיא, ידיד ישראל, על שאתה מכבד אותנו בנוכחותך ומפנה זמן בימים הקשים הללו כדי לדבר בפני חברי הכנסת והממשלה בישראל. אני מבקש להביע הזדהות עם כאבו של העם האוקראיני המותקף בביתו וסופג אבידות קשות בגוף ובנפש. כפי שאמרתי בשיחתי עם יו"ר הפרלמנט האוקראיני, ההתקפה הרוסית על אוקראינה מהווה הפרה בוטא של הסדר הבינלאומי וצריך לעשות הכל להביא להפסקת אש ולסיום המלחמה".

לאחר דבריו החד משמעיים כנגד רוסיה, הנשיא זלנסקי דיבר ותקף בחריפות רבה את המדיניות של ממשלת ישראל: "בישראל יודעים שכיפת ברזל טובה מאוד. אנחנו יודעים שאתם יכולים לעמוד להגן על האינטרסים שלכם וגם לסייע לאוקראינים. אפשר לשאול למה אנחנו לא יכולים לקבל ממכם נשק? למה ישראל לא הטילה סנקציות על רוסיה? ישראל צריכה לתת תשובות לשאלות האלה". הנשיא זלנסקי, שהוא יהודי כזכור, השווה את התנהלות הרוסים לזאת של הנאצים בשואה." הם משתמשים בטרמינולוגיה של המפלגה הנאצית. הם קראו לזה 'הפתרון הסופי' לשאלת היהודים. אתם זוכרים היטב, אני בטוח, לא תשכחו לעולם. כעת במוסקבה שוב משתמשים  במילים 'הפתרון הסופי', וכעת זה עלינו, על אוקראינה" אמר זלנסקי.

אבל היו מי שפחות אהבו את ההשוואה של התוקפנות הרוסית לזאת של הנאצים. שר התקשורת יועז הנדל כתב: "מעריך את נשיא אוקראינה ותומך בעם האוקראיני, אבל אי אפשר לשכתב את ההיסטוריה הנוראה של השואה"

יו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' הוציא הודעה בה נכתב: "הביקורת שלו על ישראל לגיטימית וכך גם העלאת הציפיות שלו מאיתנו. לא כך ההשוואה המקוממת והמופרכת לשואה והינסיון לשכתב את ההיסטוריה ולמחוק את מעורבות העם האוקראיני בהשמדת היהודים בה".

 

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום