Search
Close this search box.

כתב עיתון "הארץ" נחמיה שטרסלר בגילוי לב: "אני אוהב את החרדים"

כיצד נוצר יוקר המחיה, ומדוע נתניהו שהצליח במהלכיו ב-2003 לא עושה את אותם המהלכים עכשיו? הפרשן הכלכלי של עיתון הארץ וערוץ 12, נחמיה שטרסלר, בראיון כלכלי וגם אישי

תגיות

שתפו :

צילום: יונתן זינדל פלאש90

לקראת סוף הריאיון על יוקר המחיה מזכיר המראיין אלעזר שטרום לפרשן הכלכלי של עיתון הארץ וערוץ 12, נחמיה שטרסלר, כי אומרים עליו שהוא שונא חרדים.

שטרסלר מסביר ממה נובעת השמועה הזו: "כשהייתי כותב נגד התעשיינים אמרו שאני שונא תעשיינים, כשדרשתי שמחיר המים לא יהיה מסובסד אמרו שאני שונא חקלאים. אני אוהב את החרדים כמו שאני אוהב כל יהודי. מי ששונא באמת זה המנהיגים שלהם כמו גולדקנופף וגפני ודרעי שלא מאפשרים להם להיות יהודים אמיתיים ולעבוד, ללכת לצבא וגם ללמוד תורה".

"יוקר המחיה", אומר שטרסלר, "נובע מטעויות ידי אדם. בשנת 2009 בישראל רמת המחירים הייתה זהה למדינות המפותחות באירופה המערבית, קנדה יפן ועוד. הימים האלה חלפו לבלי שוב ומאז ועד היום אנחנו במהלך תמידי של התנתקות מאירופה. הם יותר זולים, יותר תחרותיים ויותר יעילים וכך הפכנו להיות הכי יקרים בעולם".

הבעיה העיקרית שיצרה את יוקר המחיה בישראל נובעת ממחירים מפוקחים ומועצות שונות שפועלות כקרטל: "לא הורידו מכסים, יש 200% מכס על מוצרי חלב, ביצים, דבש, עוף שמן, דגים זית. למה החלב שמיוצר בארץ יקר יותר משוויץ ומוצרי החלב והמילקי המפורסם? יש קרטל ענק בתחום החלב. אתה ואני לא יכולים להקים מחלבה כי יש מכסות, כי יש מועצת החלב שנותנת לקרטל שלה ולמקורבים. היא קובעת את המחיר של החלב הגולמי לפי מועצה כלשהיא בצפון וכך המחיר הגולמי גבוה יותר מאשר במדינות כמו שוויץ. אם תוריד את המכסים ותחשוף את החקלאים לתחרות המחירים ירדו".

מדוע הוא תמך בנתניהו ב-2003 ומדוע נתניהו לא עשה את המהלכים האמיצים בעשור האחרון?
צפו בראיון המלא באולפן ערוץ TOV

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
Subs
Subs
10 חודשים לפני

חברי הכנסת החרדים אינם שונאים ואינם אלה שמונעים מהחרדים לעבוד – שהרי רוב החרדים עובדים (גם גברים, אם כי יש מקום לשיפור, וגם נשים). וגם אם פחות חרדים היו עובדים, זה לא היה הפוך אותם להיות יהודים פחות טובים, מיינד יו. חוץ מזה, שהפחד של חרדים רבים משוק העבודה נובע גם מהשנאה כלפיהם (בעיקר השנים האחרונות, ובמיוחד עכשיו) וגם מהחשש שלהם להיחשף לתרבות החילונית – שהם חוששים שתשפיע על אורח חייהם החרדי. אם מישהו ישכיל להבין את זה ולערוך, במסגרת מוגדרת ועד רמה מסוימת, שינויים עבורם, ניתן יהיה לעודד יותר חרדים – בעיקר גברים – לצאת לעבוד, ואכן תהיה עליה גדולה יותר של חרדים בשוק העבודה והלימודים. כמובן, שבלי קשר לזה, כבר יש מגמה – אמנם איטית – של יציאה לעבודה והליכה ללימודים אקדמאים, כמו גם הכנסת לימודי ליבה לבתי הספר החרדים, של חרדים. ככה ששוב, אין מה לדבר על שנאה של נבחרי הציבור החרדים כלפי הציבור שאותו הם מייצגים (הרי ממתי זה עובד כך? בוודאי כאשר אלה המפלגות שהכי פועלות כדי לייצג את הציבור שלהן ולהילחם על האינטרסים שלו, שאותם הציבור החרדי עצמו דורש) ולא על מניעה שלהם מהם לצאת לעבוד ולהיות ״יהודים טובים יותר״.
חוץ מזה. טוב לשמוע שיש לפחות עוד קול אחד שפוי בשמאל שאינו שונא חרדים.

Last edited 10 חודשים לפני by Subs
tzvineu
tzvineu
10 חודשים לפני

בע"ה
נחמיה שטראסלר אינו שונא חרדים, הוא רק רוצה לחנך אותם שהם לא יהיו חרדים, "חינוך מחדש".

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

2
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום