חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מרגש! מצא בבית כנסת בחו״ל את ספר התורה שסבו העניק לו לבר המצוה

העיתונאי הנריקה צימרמן מספר על ילדותו בפורטו, על הקשר שלו ליהדות, איך היה היחס למשפחות האנוסים ומה ביקש ממנו האפיפיור בפגישתם האחרונה

תגיות

שתפו :

תמונה אחת שהתפרסמה ובה העיתונאי הבינלאומי והמרצה באוניברסיטת רייכמן, הנריקה צימרמן, עם כיפה לראשו ומחזיק ספר תורה הביאה אותו לספר מספר סיפורים מדהימים על ילדותו בפורטו ועל הזהות היהודית שהייתה איתו תמיד: "מאז ומתמיד הזהות היהודית שלי הייתה מרכיב חשוב בזהות שלי מאז שנולדתי. לצערנו במדינת ישראל, מכריחים אותך ללכת לקיטוב מבחינה יהודית ואני מעולם לא הפסקתי להיות יהודי והשורשים שלי חשובים לי והלכתי לחפש אותם בעיר הולדתי, פורטו".

"הייתה לי הפתעה ענקית", הוא מספר את סיפורה של התמונה, "אחרי הרבה מאוד שנים שביקרתי שם. היו שם בקהילה הזו בערך 30 מבוגרים ואני הייתי מהילדים הבודדים בבית הכנסת. כשהתכוננתי לבר המצווה סבא שלי החליט שהוא קונה לי ספר תורה כדי שאוכל לרקוד איתו בשמחת תורה וכך היה. כשעזבתי בגיל 16 לארץ הוא נשמר בבית הכנסת. במשך שנים ראיתי את ספר התורה שקיבלתי אבל יום אחד הוא נעלם, זה היה לפני כמה עשורים".

צימרמן: "כשהגעתי בפעם האחרונה שאלתי את הגבאי האם הוא מכיר את ספר התורה הזה כי הוא באמת בולט כי הוא קטן יותר. והגבאי כוון אותי לבית כנסת למטה שנבנה בשנים האחרונות. התחלתי לגמגם מרוב התרגשות. רצתי לשם, פתחתי את ארון הקודש וראיתי את ספר התורה שלי עטוף בטלית וזיהיתי אותו מיד. זה היה כמו לקבל ד"ש מסבא שלי".

איזו החלטה קיבל בעקבות המפגש הזה עם ספר התורה?

מה גילה על העוזרת שעבדה בביתם?

צפו בראיון המלא באולפן ערוץ TOV

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום