חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דרמה משפטית: השופט יוסף אלרון הגיש מועמדות לתפקיד נשיא בית המשפט העליון

קריאת תיגר על שיטת הסניוריטי: שופט בית המשפט העליון יוסף אלרון הגיש היום (רביעי) את מועמדותו לנשיאות בית המשפט העליון

שתפו :

יונתן זינדל, פלאש 90

 שופט בית המשפט העליון יוסף אלרון שלח היום (ד') מכתב לשר המשפטים לוין ובו הציג את מועמדותו לתפקיד נשיא בית המשפט העליון. בכך הוא שובר את המסורת המשפטית לפיה נשיא בית המשפט העליון מתמנה לפי שיטת הסניוריטי, בעוד שופטי בית המשפט העליון אינם מגישים את מועמדותם לתפקיד ומצופפים שורות סביב "הבא בתור". 

יתכן שהמכתב של השופט אלרון מכוון לפרסום דווקא היום, שכן היום היועמ״שית גלי בהרב מיארה נדרשת להודיע לבג״ץ על עמדתה בנושא אי כינוס הוועדה לבחירת שופטים, ברקע המחלוקת העיקרית בין היועמש"ית לשר המשפטים לוין לגבי מועד כינוס הוועדה לבחירת שופטים.

בעקבות ההודעה של אלרון, נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות מוציאה אותו מההרכב שידון על אי כינוס הועדה לבחירת שופטים בעקבות מניעות, משום שאלרון לא יכול לשבת בעתירה שבה ייתכן שעתידו כנשיא בית המשפט ייקבע.

במקביל, השופט יצחק עמית עתר לבג"ץ כדי שיוציא צו ביניים, שימנע את כינוס הוועדה לבחירת שופטים.

הפרשן הפוליטי, יעקב ברדוגו, התייחס בפתיח תוכניתו ברדיו גלי ישראל לדרמה המשפטית: "יש סיכוי שמזרחי יעמוד בראש בית המשפט העליון? אתם יודעים שהם לא אומרים לו 'שלום' כשהם עוברים לידו במסדרון? הכישרון של אלרון עולה בכמה וכמה רמות בוודאי על אסתר חיות ועמית. אני לא יודע מהם סיכויו אבל בעצם ההגשה הוא כבר שבר את השורות".

 

Meir
Author: Meir

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
Subs
Subs
8 חודשים לפני

רגע שנייה, לאסתר חיות אכפת מניגודי עניינים, לכאורה, של אחרים? אסתי שלנו? לא יכול להיות. וזאת, למרות שלא ממש ניכר ניגוד עניינים בנושא, שהרי במכתבו נכתב שהצגת מועמדותו אינה תלויה במבנה והרכב הוועדה, ככה שזה ממש לא משנה. בוודאי אם בג״ץ יכפה על שר המשפטים לוין לכנס את הוועדה בהרכבה הנוכחי, בה יש רוב מובנה לשמאל הפרוגרסיבי והאקטיביסטי. היא רק לא רוצה שהוא ידון בעתירה ההזויה הזאת, כי הוא מעז לאתגר את שיטת הסניוריטי ההזויה לא פחות מהעתירה.

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום