חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נשיא ארה"ב טוען: רוסיה עלולה להשתמש בנשק כימי

הלילה (ג') ביידן נשא נאום על הלחימה באוקראינה והדגיש כי פוטין הגיע לקצה

שתפו :

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
צילום: יונתן זינדל\ פלאש 90

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן טוען שנשיא רוסיה פוטין נמצא עם הגב אל הקיר ולכן הוא ממציא שקרים ועלול להשתמש בנשק כימי וביולוגי. על רקע הלחץ של פוטין וחוסר שביעות הרצון שלו מהמודיעין של צבא רוסיה, בפוקס ניוז מדווחים כי פוטין הורה להכניס למעצר בית סוכני ביון רוסיים שעבדו באוקראינה. על פי הדיווח ברויטרס, ביידן עתיד להיפגש השבוע עם מנהיגי בעלות הברית כדי לדון בסנקציות קשות יותר על רוסיה.

גורמים רשמיים בארה"ב ובנאט"ו בהווה ובעבר טוענים כי רוסיה מחזיקה במשך שנים מערך של נשק כימי, שאותו היא שומרת בניגוד לאמנות בינלאומיות ולמרות שנים של הבטחות והצהרות רוסיות. יתרה מכך, גורמים רשמיים ומומחי נשק אומרים כי נראה שמנהיגים רוסים בכירים רואים בנשק כימי כלי לגיטימי להשגת מגוון מטרות, מחיסול אויבים פוליטיים ועד להכנעת יריבים חמושים. רוסיה מכחישה שהיא מחזיקה בנשק כימי, והקרמלין האשים את קייב ואת וושינגטון בתכנון להשתמש בנשק כימי או ביולוגי באוקראינה.

צילום: יוסי זליגר פלאש 90

על פי הערכות של האו"ם, מספר הפליטים שעזבו את אוקראינה עלול להגיע בימים הקרובים לעשרה מיליון וכרבע מאוכלוסיית אוקראינה נאלצה לעזוב את ביתה. מנתוני האו"ם שפורסמו לפני מספר ימים, עולה כי עד כה נהרגו 925 לפחות אזרחים אוקראינים ונפצעו 1400. על פי העיתון הרוסי Komsomolskaya Pravda, עד כה נפצעו 16,153 ונהרגו 9861 חיילים אוקראינים.

הפרשן יאיר נבות, שמסקר בהרחבה את המלחמה באוקראינה אומר כי "ביידן עצמו כינה בימים האחרונים את הנשיא פוטין "פושע מלחמה" ו-"דיקטטור רצחני" מה שגרם למשרד החוץ הרוסי להזמין את שגריר ארה"ב במוסקבה לשיחת הבהרה שבה הזהירו אותו כי היחסים בין המדינות עומדים על סף ניתוק מוחלט". הוא מוסיף כי "הנשיא זלנסקי עצמו קורא לנשיא פוטין להיפגש עמו ישירות. זלנסקי אמר בין השאר 'ללא פגישה כזו בלתי אפשרי להבין באופן מלא מה בדיוק מוכנים הרוסים לעשות כדי לעצור את המלחמה'".

לא רק עם פוטין זלנסקי רוצה לדבר: מפרוץ המלחמה, נשיא אוקראינה נואם בפני פרלמנטים של מדינות ברחבי העולם. בין השאר פוטין דיבר בפני הפרלמנט הגרמני, הקונגרס האמריקאי, וביום ראשון השבוע, הנשיא זלנסקי נאם בזום בפני כנסת ישראל. בנאומו תקף הנשיא זלנסקי את אדישות הממשלה בישראל כהגדרתו, וטען כי רוסיה פועלת במדינתו כמו שהנאצים פעלו בשואה כלפי היהודים. דבריו של זלנסקי עוררו זעם רב בכנסת ורבים מחברי הכנסת גינו את דבריו.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום