חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הסערה הפוליטית: מתווה ההסכמה של הנשיא הרצוג ושל נתניהו

נשיא המדינה יצחק הרצוג ממשיך לפעול כדי לתווך בין האופוזיציה לקואליציה. כל זאת רגע לפני הדיונים בבג"ץ שעלולים להביא לידי משבר חוקתי

שתפו :

נועם רבקין פנטון, פלאש 90

"בשבועות האחרונים מקיים נשיא המדינה מאמץ מיוחד על מנת למנוע משבר חוקתי ולהביא לפתרון שישמור על הדמוקרטיה ואחדות העם בישראל. כחלק מהמאמצים מקיים הנשיא שיחות עם ראשי הקואליציה והאופוזיציה במטרה להביא לדיאלוג שיביא להסכמות רחבות. יודגש כי טרם הושגו הסכמות והנשיא ימשיך במאמציו", כך נמסר מלשכת נשיא המדינה.

על פי הפרסום של העיתונאי עמית סגל, ישנו מתווה מוסכם בין רה״מ נתניהו לבין הנשיא הרצוג.

המתווה שהשניים דנים בו כעת כולל הקפאה של חקיקת הרפורמה המשפטית לתקופה של 15-18 חודשים כאשר תקופה זו תעוגן בחקיקה וכן ריכוך של החוק לצמצום עילת הסבירות.

בנוסף, הוועדה לבחירת שופטים לא תשתנה והרוב הנדרש בועדה יהיה 7 מ-9.

 

התגובות לפרסום המתווה סוערות בזירה הפוליטית ונעות בין הכחשה לבין חוסר שביעות רצון.

במפלגת הליכוד הכחישו ומסרו כי "לא הושגה כל הסכמה".

‏מקורבים לשר המשפטים, יריב לוין מוסרים: ״לא מכירים הסכמה כזאת״.

מפלגת הציונות הדתית בתגובה לפרסום מתווה הנשיא החדש: "אנחנו מחויבים לתיקונים במערכת המשפט כדי לשמור על ישראל יהודית ודמוקרטית. מאז ומתמיד חתרנו להסכמות והסכמנו לפשרות, אבל כניעה של הרוב למיעוט קיצוני שמוכן לשרוף את המועדון כי הוא הפסיד את הבחירות אינה עומדת על הפרק".

‏השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר: ״שש האצבעות של עוצמה יהודית יצביעו נגד כניעה ככל והיא תעלה להצבעה״.

"כוח קפלן" בתגובה על הצעת הפשרה: "המגעים ישיגו רק דבר אחד – יצילו את נתניהו, יעניקו לגיטימציה לממשלת החורבן ויקדמו את חזונו לדיקטטורה בחסות "ההסכמות".

ח"כ איווט ליברמן בתגובה על המגעים לפשרה בנושא החקיקה המשפטית: "אני מוקיר ומעריך את נשיא המדינה על מאמציו למציאת פתרון שישמור על אחדות העם בישראל. עם זאת, נתניהו שוב מתעתע בכולם ומנסה להרוויח זמן ולגיטימציה".

אחת מראשי המחאה הבולטות היא שקמה ברסלר: ״לכל המתדיינים: רק מי שמפחד מהכרעה מנסה לדחות אותה כל הזמן. תביאו את האירוע להכרעה. לא מחר. לא בעוד 18 חודשים. עכשיו. אנחנו יודעים מי אנחנו ומה היכולות שלנו. אנחנו יודעים שהאמת והערכים לצידנו. לכן אנחנו לא מפחדים ואנחנו נוודא שישראל תנצח. לטובת 80% האזרחים שמתנגדים למהלכי הממשלה ולתפארת מדינת ישראל״.

סיכם את הסערה הפוליטית עמית סגל: "בימים האחרונים עיקר הדיונים היה במחנה הממלכתי. שימו לב לפער: ליברמן מפרסם נגד, יש עתיד מתדרכים נגד, גנץ שותק ולא במקרה".

 

 

 

האם שר המשפטים יריב לוין רומז שהבעיה העיקרית היא חברי הקואליציה, שלא כולם בעד העברת הרפורמה המשפטית?

 

 

 

 

 

 

Meir
Author: Meir

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום