חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הטכנולוגיות החדשות שיכולות למנוע את תאונות הדרכים

סמנכ"ל האסטרטגיה ב"אדי מערכות" מספר על הטכנולוגיות שקיימות במשק ומאשים את הממשלה שלא עוזרת לקדמם

שתפו :

 

361 אדם נהרגו בתאונות דרכים בשנת 2021 בלא פחות מ-333 תאונות קטלניות. מימי קום המדינה ועד עכשיו נהרגו בכבישי ישראל 34,726 בני אדם. את התופעה הקשה צריכים למנוע קודם כל ציבור הנהגים. אבל לא פחות גם ממשלות ישראל והרגולטורים .

על הטכנולוגיות הקיימות בשוק מדבר מוטי קוסובסקי, סמנכ"ל אסטרטגיה באדי מערכות. מוטי מספר: "הטכנולוגיות מתפרסות במנעד גדול מאוד של מענה לצרכים. החל ממכוניות פרטיות, כלה במשאיות ששם עיקר תאונות הדרכים. למרות שמשאיות הם 3 אחוז מסך הנסועה בכבישים אבל 30 אחוז מהתאונות דרכים הקשות וההרוגים מעורבים רכבים כבדים. יש בישראל ובעולם מגוון גדול מאוד של פתרונות חלקם מיושמים בתהליך היצור של הרכבים".

https://tovnews.co.il/%d7%94%d7%a7%d7%98%d7%9c-%d7%91%d7%93%d7%a8%d7%9b%d7%99%d7%9d-%d7%90%d7%93%d7%9d-%d7%a0%d7%94%d7%a8%d7%92-%d7%91%d7%aa%d7%90%d7%95%d7%a0%d7%aa-%d7%93%d7%a8%d7%9b%d7%99%d7%9d-%d7%a1%d7%9e%d7%95%d7%9a/

מוטי מדגיש שמטרת הטכנולוגיות הם בראש ובראשונה לשמור על חייהם של הנהגים: "אז קודם כל צריך להבין שהטכנולוגיה החדשה שנוספת כל שנה עם מאה פתרונות חדשים הם באים לסייע לנהג הם לא נגד הנהג.  אנשים שיקנו מצלמת דרך לא כדי למנוע תאונת דרכים, זה שאם תקרה תאונת דרכים אני לא אצא פראייר. אבל לא ישקיעו שליש מהמחיר בממוצע למערכת למניעת שכחת ילדים ברכב".

הוא נותן דוגמאות למערכות חדשות שיכולות לסייע למלחמה בתאונות הדרכים: "יש מערכות שנותנות לנהג זיהוי על רכבים שנמצאים בשטחים מתים. לכל רכב יש שטח מת. שטח מת זה בעצם אותו אזור שרכב אחר נע ואתה שאתה רוצה להחליף מסלול אתה לא מבין מאיפה האדם קופץ. המערכת נותנת לך זיהוי שבעצם קיים רכב נוסף ואל תחליף את המסלול כי אתה עלול להתנגש".

לדבריו, למרות שבישראל יש המון תאונות דרכים והמערכות האלה יכולות לעזור, לא הרבה מערכות מחזיקות אותם: "הנתונים אומרים שיש בישראל למעלה משלוש מיליון רכבים פרטיים. אני מעריך שאולי רק ב-200 אלף רכבים קיימת מערכת כזאת. זאת מערכת שהיצרנים מציעים אל יבואני הרכב לא מביאים לרכבים". קוסובסקי מציין שאמנם המערכת עוסקת בהצלת חיים, אבל היא מועילה בעוד מצבים: זאת מערכת שגם מצילה, גם מונעת תאונות דרכים. שאומרים תאונות דרכים זה לא רק הרוגים , זה פצועים, זה הפסד ימי עבודה. זה נזק אדיר למשק".

צפו בראיון המלא

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

המכללה לחיים1
עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
המכללה לחיים1

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום