חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ד״ר אדי כהן: נשיא תוניסיה יצא בהאשמות אנטישמיות הזויות – יהדות תוניסיה בסכנה

נשיא תוניסיה קייס סעיד מאשים כבר תקופה ארוכה את היהודים בהאשמות הזויות למיניהן. ד"ר אדי כהן מרחיב על האיש ומה ישראל עושה בנידון

שתפו :

נשיא תוניסיה, קייס סעיד, התבטא בראיון טלוויזיוני באופן אנטישמי וגס. במהלך הראיון התייחס הנשיא לעובדה שלסופה שפקדה את לוב ובמהלכה נספו אלפי לובים, קראו דניאל ו"מצא" לכך את הסיבה ואמר: "דניאל היה נביא עברי. אף אחד לא שואל את עצמו למה קראו לסופה הזאת 'דניאל'? כי התנועה הציונית חלחלה כדי לפגוע בשכל ובחשיבה".

המזרחן ד"ר אדי כהן בראיון לדביר ידעי הגיב בזעזוע לדברים: "בעצם הוא ממש אומר שהיהודים, הישראלים, גרמנו לסופה הזו ופשוט מאשים אותנו באסון הזה בלוב. אין פה מקום לפרשנות".

צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

 

מסתבר שזו לא הפעם הראשונה שהנשיא מתבטא באנטישמיות ובעברו מספר לא מבוטל של אמירות אנטישמיות ומסיתות: ״הנשיא סעיד אמר לפני שנתיים שהיהודים גנבים״, מזכיר ד"ר כהן, ״הוא נבחר לאחר שאמר שהנורמליזציה עם ישראל זו בגידה. זה נשיא אנטישמי. לפני שנה היה פיגוע בביכנ"ס בתוניסיה ונהרגו שני יהודים וכל זה משום השנאה שהוא משדר ומעודד שנאת יהודים״.

בתשובה לשאלה מה עושה ישראל בנידון, אומר כהן: "אנחנו צריכים לפקוח עין. יש בערך 1000 יהודים בג'רבה ואנחנו צריכים לשמור עליהם. תוניסיה הפכה להיות מאוד מסוכנת וזה לא היה ככה בעבר אבל בימים אלו הנשיא מעודד את האנטישמיות. צריך להפיץ את זה לכל העולם. הוא אנטישמי והוא לא מתבייש בזה".

צפו בראיון המלא באולפן ערוץ TOV

להתנדבות בתרגום סימולטני:

https://bit.ly/TargumTov

 

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום