Search
Close this search box.

ההיסטוריה חוזרת: בעקבות הקורונה הואשמו היהודים באחריות למגיפה

" שנאת יהודים ותיאוריות קונספירציה מתפשטות ברשתות החברתיות כאש בשדה קוצים, וגולשות מהר מאוד אל פני השטח."

תגיות

שתפו :

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

הבוקר (א') הציג שר התפוצות ד"ר נחמן שי בישיבת הממשלה את דו"ח המגמות והתקריות האנטישמיות לשנת 2021 של משרד התפוצות, זאת במסגרת ציון יום השואה הבינ"ל שיחול השבוע ביום חמישי, 27 בינואר, 2022. השר נחמן שי בישיבת הממשלה: "עלינו לקחת בחשבון כי כל דבר הנעשה במדינת ישראל משליך באופן ישיר על חיי הקהילות היהודיות בעולם".

נתוני הדו"ח שהוצגו הבוקר מראים כי "עשיו שונא לישראל", וכי מה שהיה כנראה הוא שיהיה, וחלק מגילויי האנטישמיות מזכירים במקצת את ימי הבניים. למשל, אחריות היהודים למגיפת הקורונה.  הדו"ח מראה כי מכחישי קורונה ואחרים האשימו את היהודים באחריות למגפה, בגריפת רווח מהחיסונים ובניצול המשבר כדי לחזק את אחיזתם בממשלות ובכלכלה העולמית. כמו כן, נעשתה השוואת מגבלות הקורונה להגבלות היהודים בשואה. חברי קונגרס ואישי ציבור השוו את התו ירוק והדרישה להתחסן לטלאי צהוב שהוכרחו יהודים לענוד בשואה.

בנוסף, עיקרי הדו"ח מראים על הצלחה בניטורה ברשתות החברתיות. ניטור 3.5 מיליון פוסטים וציוצים אנטישמיים ברשת שהועלו ע"י 420,000 משתמשים ייחודיים. עוד עולה מהדו"ח כי פעולות צבאיות בישראל גרמו לזינוק בתקריות האנטישמיות בעולם. כך קרה עם מבצע "שומר החומות", אירוע שהיווה עילה להתפרצות אנטישמיות . בחודש זה נוטרו מעל 450,000 פוסטים אנטישמיים ברחבי העולם, שזה יותר מפי שניים מהתקופה המקבילה אשתקד.

עוד נאמר בדו"ח כי יהודים וקהילות יהודיות בעולם נתפסו כנושאים באחריות קולקטיבית לפעולותיה של מדינת ישראל. אור בקצה המנהרה הגיע דווקא מבריטניה, שם נרשם שיא שלילי בתקריות האנטישמיות שם מזה שנים. קרוב ל 50% מהישראלים המטיילים באירופה או ארה"ב יצניעו סממנים יהודיים/ ישראליים,  ואילו ברשת, רק 20% מהמשיבים יצניעו את זהותם היהודית/ישראלית אל מול גולשים מחו"ל.

לדברי שר התפוצות ד"ר נחמן שי: " שנאת יהודים ותיאוריות קונספירציה מתפשטות ברשתות החברתיות כאש בשדה קוצים, וגולשות מהר מאוד אל פני השטח." משרד התפוצות בשנה הקרובה יקצה משאבים נוספים לפיתוח כלים מחודשים למציאת קמפיינים אנטישמיים ברשת, על מנת להוריד אותם מהרשת לפני שיהפכו ויראליים. בנוסף, המשרד פועל לאבטחת מבנים של  קהילות יהודיות ברחבי העולם וחידוד המודעות לסיכונים במרחב הקהילתי.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום