חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פרופ' אשר כהן: "הגרעין הקשה והקיצוני מונה אולי מנדט"

מהו המרחב הציבורי שעליו יש לשמור? מדוע רק בימין צריכים לגנות כל ימני בקצה והשמאל פטור מכך ולמה מה שמותר לשמאל אסור לימין? פרופ' אשר כהן מאוניברסיטת בר אילן מנסה לעשות סדר ולהכניס לפרופורציה את האירועים בכיכר דיזנגוף

שתפו :

המומחה למדע המדינה באוניברסיטת בר אילן, פרופ' אשר כהן טען בעבר כי נבואות הזעם של השמאל על התמוטטות הדמוקרטיה לא יכולות להתממש כי בישראל יש תרבות דמוקרטית מושרשת ועמוקה שמתנגדת לכל  המגמות האנטי דמוקרטיות.

האם האירועים בכיכר דיזנגוף סותרים את התזה של פרופ' כהן?

לדבריו, האירועים האחרונים גרמו לו לבדוק את עצמו בעקבות אירועי המחאה והוא עומד על דעתו ועל הקביעה הזו: "את ההרצאה הזו אני נותן לא מעט שנים ואני משתדל לגבות את עצמי בנתונים. התערערתי אחרי שלושה ארבעה חודשים והלכתי לבדוק את עצמי במחקרים מעודכנים שהציגו נתונים אחרי שהמחאה התחילה. אני עדיין עומד בעמדתי: אני מפנה לפרופ' מיכל שמיר, מתנגדת חריפה לרפורמה והיא אומרת שהתרבות כאן היא דמוקרטית. הכוונה לא רק כשהרוב קובע אלא גם במובן של זכויות הפרט ואני מדגיש שזה גם בימין".

 

פרופ' כהן טוען כי צריך להכניס לפרופורציות את ההיקף של הגרעין הקשה והיחס שלו בתוך כלל המצביעים בישראל: "יש שיח הדדי מוטעה. יש בשמאל איזו מחשבה שהימין או לא דמוקרטי או כשהוא אומר דמוקרטיה הכוונה היא גם להיבטים ליברליים. מצד שני, יש מחשבה שהשמאל לא רוצה מדינה יהודית. מאוד קל ליפול בזה כי יש גרעין קשה ואני מתלבט כמה הוא מונה, ובזהירות אני מעריך שיש בערך 30-40 אלף איש שיתקפו את קהלת או אחים לנשק והסרבנות אבל לא לשכוח שיש פה חמישה מיליון מצביעים. גם אם יש גרעין קשה שהוא מוטרף לגמרי, שהם אנטי ממלכתיים בצורה מוגזמת, אנחנו מדברים על סדר גודל של אולי מנדט".

האם זה נכון להגיש בג"ץ נגד תפילה בהפרדה של מוסלמים?
האם הגיע הזמן לבטל את מצעד הגאווה בירושלים?
צפו בערוץ המלא באולפן ערוץ TOV

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
המלך עופר המשיח
המלך עופר המשיח
7 חודשים לפני

אהוביה וגולדשטיין והצדיק שהודה והורשע. צדיקים. פוזיציה מופלאה ולא קשורה. האשך לבטחון לאומי עסוק בפיתות. שיצדיעו לו. עלילות דם נגד יהודים משכילים במרכז תל אביב. זקוק למדים מזוייפים ולאשתו שתתראיין במקומו. זקוק לתרגום אם מדברים באנגלית או בהגיון. זקוק לצומי. הקואליציה פיטרה את כל המנכ"ליות התותחיות וגירשה רבים ומוכשרים בשביל שאמסלם ודיסטל ימנו מלקלקי ארטיקים מתפקדי המפלגה המפלגת. לוין ורוטמן מכריזים ש- 51% זה "רצון העם" ובסקרים יש להם 53 מנדטים. גולדקנופף מכריז שרצון העם עוד 5 מיליארד לדירות לזרם אנטי השכלה שלו או דרעי לזרם מוכי האבטלה שלו. אין רפואה, ואין מחילה.

גיל
גיל
7 חודשים לפני

קניבלית בחסות משרד הבטחון
https://www.docdroid.net/sMv1KDN/document

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

2
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום