חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

היום – הדיון בחוק הנבצרות. השר לוין: "בית המשפט שוב מבקש להתערב בחוסר סמכות מוחלט בחוק יסוד"

היום (חמישי) הרכב מיוחד של 11 שופטי בג"ץ ידון בעתירות המבקשות לפסול את התיקון לחוק יסוד הנבצרות

שתפו :

פלאש 90

הדיון יתקיים סביב השאלה מדוע לא לדחות את כניסתו של החוק לתוקף מהכנסת הבאה? כמו בדיון הקודם לפני כשלושה שבועות בחוק לעילת הסבירות, הדיון יועבר בשידור ישיר ברשת החברתית X, באתר הרשות השופטת וביוטיוב.

התיקון לחוק יסוד הנבצרות קובע כי נבצרות ראש ממשלה תחול אך ורק בשל אי-מסוגלות פיזית או נפשית של ראש הממשלה למלא את תפקידו ותתקיים רק לאחר רוב שיתקבל למהלך בממשלה ולאחר מכן גם בכנסת.

 

במוקד הדיון שתי היועצות המשפטיות. מצד אחד, היועצת המשפטית של הכנסת עו"ד שגית אפיק שבתגובתה טענה כי אין להתערב בחקיקה. מצד שני, היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, שהצטרפה לעמדת העותרים וטוענת כי יש לדחות את תחולתו של החוק לכנסת הבאה.

בטרם הדיון בבוקר זה, סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין תוקף את הדיון בעתירות לפסילת חוק הנבצרות. לדבריו של השר, "הדיון שמתקיים היום בבית המשפט הוא הלכה למעשה דיון בביטול תוצאות הבחירות. אף שם מכובס אחר לא יסתיר את האמת הפשוטה הזו".

עוד הוסיף: "משמעות דחיית תחולת חוק הנבצרות היא שפקיד, בכיר ככל שיהיה, יוכל לקחת לעצמו יש מאין סמכויות שמעולם לא ניתנו לו, ולדון באפשרות ההזויה כשלעצמה להוציא ראש ממשלה לנבצרות, וכל זאת בניגוד מוחלט לתוצאות הבחירות. העותרים מבקשים למעשה להדיח את ראש הממשלה נתניהו, כדי לשים סוף לשלטון הימין. נכשלו בקלפי, וכעת מבקשים לבטל את תוצאות הבחירות".

לסיום הפוסט שפרסם בפייסבוק, כתב השר לוין: "תוצאת הדבר היא שבישראל לא תהיה יותר דמוקרטיה, אלא שלטון של אנשים ששמו עצמם מעל העם. מעל הכרעת הבוחר בקלפי. בית המשפט שוב מבקש להתערב בחוסר סמכות מוחלט בחוק יסוד. הוא שוב שם עצמו מעל הממשלה, מעל הכנסת, מעל העם ומעל החוק. זו לא דמוקרטיה".

ד"ר אבישי בן חיים: "פרשנות נבצרות: איך נולד הדיון?ההגמוניה מנסה הרבה זמן להפיל את הדמוקרטיה באלימות! – אלימות לגלית. הם ניסו באמצעות הגשת כתב אישום מופרך ומשפט רדיפה. נתניהו ניצח אותם במשפט שקרס. אז מהתסכול, המיעוט ההגמוני שמפסיד בבחירות הדמוקרטיות עבר לרעיון הנבצרות. מטרתם: הפלת הדמוקרטיה".

Meir
Author: Meir

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
גיל ט
גיל ט
7 חודשים לפני

צריך לבטל אל חמולת השופטים בישראל. הם מגינים על רוצחת קניבלית בגלל שהיא סייענית שב"כ.
https://www.docdroid.net/sMv1KDN/document

חיות רוצחת.jpg

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום