חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האלוף יצחק בריק: "מצטער שצדקתי. הסכנה האמיתית היא לא רצועת עזה"

לאחר שצדק בתחזיותיו הקודרות, האלוף במיל' יצחק בריק בראיון מיוחד על תמונת המצב בישראל. מדוע גורמי הביטחון לא הקשיבו לו כל השנים?

שתפו :

האלוף במיל' יצחק בריק מתריע שנים מפני המצב שישראל מצויה בו כעת.

בראיון לאלעזר שטורם הוא אומר: "הייתי במועקה כל הלילה, אני כל כך מצטער שאני צודק – כל מה שאמרתי בא לידי ביטוי ביום אחד: חוסר המוכנות המבצעית, הכשל המודיעיני הקשה, ההתפרצות של מחבלים לתוך מחנה אוגדה וליישובים בעוטף עזה – וכל זה כשהצבא לא מגיב במשך שעות".

העיכוב המשמעותי נובע ממה שהאלוף בריק טוען כבר שנים: "הצבא הקטין את עצמו לדעת. אין היום סדר כוחות שיכול להתמודד עם מספר זירות במקביל".

Photo by Yossi Zamir/Flash90

ישראל אמנם מתכוננת ללחימה הקשה בעזה, אך בריק מדגיש כי האתגר הגדול באמת שעומד לפתחנו הוא לא רצועת עזה, אלא איום גדול פי מאה: התדרדרות למלחמה איזורית בחמש זירות במקביל.

לדבריו, המלחמה תכלול את: חיזבאללה, מיליציות פרו-איראניות בסוריה עם נשק ונ"ט, התפרצות של אלפי פורעים טרוריסטים ביהודה ושומרון ובפנים הארץ. וכל זאת במקביל לשיגור אלפי טילים ורקטות על ישראל מדי יום: "זו מכה שמדינת ישראל לא חוותה מעולם".

בריק מתאר כי הוא הציג את תמונת המצב לגורמי הביטחון מספר פעמים בשנים האחרונות, מבלי שהשתנה דבר: "כולם קיבלו את ההמלצות, אבל מדברים ומדברים ולא עושים".

את העובדה שהרמטכ"לים הקטינו את הצבא עוד ועוד מבלי לטרוח להבין את היקף האיום האמיתי, הוא מסביר בכך ש"הם האמינו במשך 20 שנים שהמלחמות הגדולות נגמרו, ולכן החליטו שהצבא יהיה קטן וטכנולוגי".

בעיה נוספת במערכת הביטחון נעוצה בחוסר ניהול משווע, דווקא במערכת הכי גדולה במדינת ישראל – עם כח אדם של מאות אלפי אנשים, תקציבי ענק ואמצעי לחימה במיליארדים.

בהתייחסות למחאה אומר בריק כי "הסרבנות יצרה בתוך הצבא בעיות קשות שפגעו ברוח הלחימה שהכרחית לניצחון. בתוך כך קרו גם בעיות קשות ביו"ש, אלא שמיהרו לכבות שריפות במקום להתעסק בעיקר – הכנת הצבא למלחמה – מה שגם היה מאחד את העם סביב מטרה משותפת".

איך מתכוננים לתרחיש הקודר?

צפו בראיון המלא

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
סאלם
סאלם
7 חודשים לפני

מאריך אפיה וגבי דיליה" (מדרש תהילים, מזמור י)

במסכת כתובות (דף קיא.)
“בצבאות או באילות השדה- אמר רבי אלעזר אמר להם הקב”ה לישראל, אם אתם מקיימין את השבועה מוטב, ואם לאו אני מתיר את בשרכם כצבאות וכאילות השדה”.

ישראלי
ישראלי
6 חודשים לפני

הגיע הזמן של החרדים להפסיק להתעלק ולהתחיל להתגייס. עם ישראל מחכה לכם בבאקום!

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

2
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום