חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מרצים באוניברסיטת חיפה בעד תומכי חמאס

מרצים באוניברסיטת חיפה יצאו נגד השעיית סטודנטים תומכי חמאס בעיצומה של מלחמת "חרבות ברזל". כיצד הגיב רקטור האוניברסיטה? ואיך נוהגים בעולם?

שתפו :

25 מרצים באוניברסיטת חיפה תקפו את החלטת הרקטור להשעות סטודנטים שהביעו תמיכה בטבח של החמאס. הסטודנטים הביעו תמיכה באמצעות בפייסבוק.

במכתב שפרסמו המרצים נכתב: ״בשעה שהחברה הישראלית נאבקת על שמירת שלטון חוק והפרדת הרשויות, אנו מקווים שתדע לשמור על עליונות החוק גם באוניברסיטת חיפה". הם מתעקשים: "אין לך סמכות להשעות סטודנטים. החלטה כזו מפרה את התקנונים של האוניברסיטה ופוגעת בזכויות אזרח".

בתגובה פירסם רקטור האוניברסיטה, פרופסור גור אלרואי, מכתב זועם: "קראתי בהשתאות ובאי אמון את מכתבכם המנותק מכל מציאות. החברה הישראלית (או כמסתבר, חלקים גדולים ממנה) עוברת תקופה קשה שלא נודעה כמותה. טרוריסטים רצחניים חצו את הגבול ורצחו כ־1,200 (או יותר) בני אדם. האירוע המתגלגל שאנו עדים לו מאז שבת השחורה הוא בגדר פשע נגד האנושות ואחד ממעשי הטבח הקשים של המאה ה-21. נשים וגברים, צעירים וזקנים, חיילות צה"ל וילדות קטינות נאנסו, נחטפו ונרצחו. צעירים נורו בגבם, וגורל הנשים קורבנות המסיבה היה זהה לזה של החיילות והילדות. ראשים נערפו, גופות בותרו וחוללו, בני אדם נשרפו חיים, ילדים נלקחו בשבי ללא הוריהם, מאות משפחות חרדות לגורל נעדריהן, משפחות שלמות נמחקו – נמחקו! – ואתם עסוקים בסוגיה אם חרגתי מתפקידי ופעלתי בניגוד לתקנון לאחר שהשעיתי שישה סטודנטים מלימודים עד לבירור שאנחנו פועלים לקיים בהתאם לתקנון ביחד עם הממונה על המשמעת".

עוד כתב הרקטור כי "הסטודנטים הושעו בגלל שפרסמו פוסטים שביטאו תמיכה ברורה בטרור החמאס וברצח חפים מפשע. מכתבי ההשעיה יצאו לסטודנטים תומכי חמאס, תומכי אויב בזמן מלחמה. עמדה בפניי אפשרות אחרת, והיא להגיש נגדם תלונה במשטרה. בחרתי באפשרות הראשונה – השעיה. באוניברסיטת חיפה לומדים סטודנטים יהודים, נוצרים, דרוזים וגם מוסלמים, שנתקלו בפרסומים ברשתות החברתיות של חלק מחבריהם ללימודים והם מתקשים לחזור לאוניברסיטה לאחר שצפו בגילויי השמחה. אותם סטודנטים שחלקו איתם את אותו ספסל לימודים עד לפני שבוע. זה פשוט לא נתפס. מחובתנו, כפי שכתב גם נשיא האוניברסיטה, להגן על קהיליית אוניברסיטת חיפה כולה – סטודנטים, סגל אקדמי וסגל מינהלי, וסטודנטים נפגעי המלחמה זקוקים להגנתנו ולתמיכתנו כעת, יותר מכולם".

לסיום הוא קורא לאחד המרצים חבר הנהלה להתפטר: "כבד בבקשה את בקשתי, תתפטר לאלתר ותתבטא כרצונך".

המכתב המלא:

 

בינתיים, נפתחה עצומה שכבר למעלה מ 15,000 איש חתמו עליה וכך נכתב בה: "אנחנו סטודנטים הלומדים באוניברסיטת חיפה, דורשים לפטר לאלתר ולצמיתות את 25 המרצים, החתומים על המכתב שטוען כי אין להשעות סטודנטים אשר הביעו תמיכה במעשי הטבח המזעזעים המתרחשים בימים אלו. אנחנו לא מוכנים לשבת בהרצאות של אותם מרצים, ולא ייתכן שהאוניברסיטה שממומנת על ידינו הסטודנטים תיתן יד להמשך ההעסקה של אותם המרצים שמשתמשים בתירוץ של ״חופש הביטוי״ כהצדקה לתמיכה בטרור רצחני שנחשבת בחוק לעבירה פלילית".

בעולם נחרצים יותר כלפי קריאות תמיכה בטרור.

קנצלר גרמניה, אולף שולץ:

 

 

בצרפת, שר המשפטים הודיע על עונש מאסר של 5 שנים לכל מי שיתמוך בפומבי בחמאס או בג'יהאד האסלאמי. בתחילת השבוע פרסמה צרפת איסור על הפגנות תמיכה בפלסטיניים, ושר הפנים הצרפתי אמר כי כל תושב זר שיואשם בהתבטאות או בפעילות אנטישמית – יגורש.

Meir
Author: Meir

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
9 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
אזרח
אזרח
6 חודשים לפני

למה לא מפרסמים את שמות המרצים? הרי הם פרסמו את המכתב, אז זה לא מסמך סודי.

רונית
רונית
6 חודשים לפני
הגב ל  אזרח

הם רשומים בתחילת מכתב הרקטור

Gideon
Gideon
6 חודשים לפני
הגב ל  אזרח

כתוב, תקרה למי זה ממוען.

נהוראי
נהוראי
6 חודשים לפני

הימין לא ידע לא יודע ולא מסוגל למשול . ימין חלש .

בנצי
בנצי
6 חודשים לפני

מצטרפים לעצומה לפטר את המרצים הפושעים הללו מהאוניברסיטה
והמשטרה כבר טטפל באזרחים האלה כולל הסטודנטים לשעבר כתומכי טרור

תחיי ישראל
תחיי ישראל
6 חודשים לפני

כל הכבוד לך פרופסור גור אלרואי אנחנו גאים בך על התגובה הנחרצת והחד משמעית ואי כניעתך לאותם מרצים שתמכו בטרור אתה שימחת אותי שימחת אותי ואת משפחות החטופים. ביחד ננצח האת החמאס

ירון אדיב
ירון אדיב
6 חודשים לפני

הנה המייל של הרקטור מר אלרועי כדאי שנכתוב לו כמה מילים של חיזוק והערכה
במערכת שמאלנית חולנית מעשהו איננו מובן מאיליו
[email protected]

כלנית
כלנית
6 חודשים לפני

מה האימייל של הנשיא פרופ רון?

צביה
צביה
6 חודשים לפני

אני בוגרת האוניברסיטה 1970. גאה גאה ברקטור ובתגובתו. 25 המרצים צריכים לעבוד עכשו במקדונלד . מקומם לא יכירם במוסד להשכלה גבוהה.

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

9
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום