חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חרבות ברזל: אנשי תקשורת בעולם נשברים מול המצלמות

המומחית ליהדות התפוצות מספרת בראיון על התחושות בחו"ל מאז שפרצה המלחמה בדרום ועל השינוי שמתרחש בתקשורת העולמית

שתפו :

האירועים הקשים בדרום שישראל מעולם לא חוותה כמותם, משפיעים השפעה ישירה ומביאים לשינוי משמעותי גם ביחסים בין אזרחי מדינת ישראל ויהדות התפוצות.

אחת המומחיות בתחום שיש לה קשר לארגונים יהודיים רבים ברחבי העולם היא לאה אהרוני שמנסה לשרטט את התחושות של יהדות התפוצות מאז פתיחת המלחמה: "התחושות הן מאוד דומות למה שפה, אבל נוספת לזה תחושה של חוסר אונים וריחוק. מי שפה יכול לחזק את הלוחמים והמשפחות והם לא יכולים.

מצד שני, בשומר החומות היה גל אנטישמיות מאוד גדול וזה קורה גם הפעם. יש אמנם הפגנות תמיכה כמו שקרה בדיסלדורף אבל יש גם הפגנות נגד ישראל והיהודים ויש חשש כבד מצד הקהילות היהודיות בתפוצות".

"יש התגייסות מאוד גדולה כדי לתרום ציוד כדי לעזור לניצחון", מספרת אהרוני, "ציוד לחיילים, ציוד רפואי לאזרחים בעוטף. מרוב יוזמות כבר יש אפילו כבר קצת כאוס. מלבד זה יש גם אמירות מאוד ברורות של קהילות יהודיות כלפי הממשלות במדינות שלהם".

אחד השינויים קורים גם בתקשורת העולמית שהייתה פרו-פלסטינית עד היום: "רשת CNN היא לא בדיוק תומכת בישראל, ואחד הכתבים המרכזיים שלה נשבר בשידור כשהוא ראיין בת משפחה של אחת המשפחות החטופות. דברים שלא ראינו והאירוע שעברנו הוא חסר תקדים וכולם, יהודים ולא יהודים מבינים שאנחנו באירוע אחר לגמרי".

האם מישהו "מנצל" את האירוע כדי לאחות את הקשרים בין הישראלים ליהדות התפוצות?


צפו בראיון המלא באולפן ערוץ
TOV

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום