חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הסופרת מהקיבוץ: "מקווה שאמצא נחמה ביהדות"

הסופרת רוני גלבפיש בת קיבוץ ברור חיל עברה תהליך משמעותי לאחר האסון שאירע בשבת שעברה, כעת היא אומרת: "עצמתי את העיניים בכוונה, לא רציתי לראות" ומה הקשר לסבתא שלה?

שתפו :

הסופרת רוני גלבפיש התראיינה ביום ראשון ברדיו "גלי ישראל" אצל המגיש ארז תדמור וסיפרה:

"גדלתי בבית מאוד שמאלני, הייתי בכל ההפגנות נגד הרב כהנא, הלכתי מכות עם בן גביר והאמנתי באמונה שלמה שאני בצד הנכון ושיש פרטנר בצד השני. הרגשתי בנאדם טוב יותר בזכות האמונה שלי בטוב שבאדם, בכל אדם. יומיים אחרי השבת הארורה הכל השתנה. החלטתי שאני חסונה מספיק לראות את הדברים שפרסם חמאס וראיתי מספיק כדי לדעת מול מי אני עומדת. שתקתי במשך 24 שעות ולאחר 24 שעות אמרתי לבעלי 'זהו, הבנתי'. סבתא שלי הייתה ניצולת שואה שאמרה לי 'כשמישהו אומר לך שהוא רוצה להרוג אותך – תאמיני לו. אם יתנו לערבים הם יעשו לנו בדיוק מה שהגרמנים עשו לנו'. לא הקשבתי לה והיא באמת טעתה, הם עשו דברים גרועים מאשר עשו הגרמנים. למדנו על השואה בלי הלקחים. עדיין הצלחתי להאמין שהם לא כאלה והאמונה הזאת נשברה".

ארז: "ראינו אינספור מקרי רצח ברבריים, מה מקור העיוורון למשהו כזה זועק?"

רוני: "זה הרבה יותר מעיוורון. עצמתי את העיניים בכוונה, לא רציתי לראות. היום כשאני מסתכלת אחורה לא פשוט להשאיר אמונות שגדלת עליהן. אני מכה על חטא שלא אוכל לכפר עליו בגלגול הזה, בכל פעם שזה היה מתנחלים הייתי אומרת 'אתם בחרתם לגור שם, זה המחיר' האמנתי בזה וכל מי שסביבי האמין בזה. היום אני מסתכלת ואומרת 'מחיר השלום… מה זה החרטא הזה'. אבל אני קניתי את זה ואכה על כך על חטא עד יומי האחרון. יגידו עליי שירדתי מהפסים, שהיא התבהמה, שהיא הפסיקה להיות מוסרית. אתה לא מבין, ארז, כמה זה נעים להרגיש מוסרי וטהור, אני מבינה שאני לא ארגיש ככה יותר. מקווה שאמצא נחמה ביהדות".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
5 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
משה זוכמיר
משה זוכמיר
6 חודשים לפני

אני מודה ומתוודה, קראתי את הטור, וגיליתי דמעות על הלחי בסופו. אני חושב שעד כה, לא שמעת אף אזרח ישראלי, כולל אנשי שמאל מובהקים וקולניים – שכבר חצו את המתרס (עירית לינור, מוטי קידר, גדי טאוב, ורבים אחרים) שהעז תוך זמן כה קצר, לעשות חשבון נפש כל כך טהור, וכל כך נוקב, וכל כך אמין.

גברתי, רוני גלבפיש, אהובת נפשנו ואחותנו. ממקומי המסורתי-חילוני-ספרדי-משתכנז-הייטק-לייט-ציוני-אוהב-ישראל, יש לי מסר חשוב אלייך.

השבר הוא גדול, אבל התנועה שלך במרחב – בפועל – קטנה מאד. מה שחשוב לי להעביר לך – זה שהשמאל והימין בישראל, ואפילו הקיצוניים משני הצדדים, בסופו של דבר רוצים את אותו הדבר – שיהיה שלום, פריחה, שיגשוג, כלכלה, צחוק, צמיחה, חיים. תמצאי שגם מתוך השקפת חיים יותר יהודית מסורתית, יותר נאמנה למקורות העתיקים (כן כן, אלו שקראו להם פרימיטיביים וחשוכים) אפשר, וחובה קדושה, לקדם את החיים והשלום. ובסופו של דבר – ניצחון על הרוע, מביא חיים ושלום לשני צידי הסיכסוך. ערביי ישראל נשכרו מאד מאד מניצחוננו. השווי בינם ובין ערביי לבנון סוריה וירדן ומצרים. מעולם מעולם לא רצינו להיות רעים – ואנחנו לא רעים – אפילו לא סמוטריץ׳ הפנאטי, ואפילו לא בן-גביר המתלהם. אני נשבע לך – שהמופע הקיצוני ביותר של יהדות לוחמנית – לעולם, אף פעם לעולם, לא יגיע אפילו לעשות אחוז אחד מהזוועות שנגרמות בידי שמאל קיצוני.

אני מחבק אותך – בלי שום קשר למעבר משמאל לימין או בחזרה – אלא כמי שנפגעה עד עומק נשמתה, ונחשפה עד לעצב הדואב והכואב ביותר של תחושת אשמה, וכמי שלפחות על פי דבריה – עשתה תשובה – ועומדת במקום שבו צדיקים מתקשים לעמוד. כפי שאמר רבי נחמן (שאני לא סובל בכלל) ״אין שלם מלב שבור״.

והריני משיב אל ידייך, פקדון חם ואהוב, משהו שתוכלי להתחבר אליו ולהתחבק איתו בינתיים – את שיריה של נעמי שמר.

ברוכה השבה אל עם ישראל, עם הנצח, העם שעושה תכניות לעשרת אלפים שנה, ולא נעצר שם. ביחד, נביא ברכה ושלום חיים וחסד אל הארץ הזאת, ולכל העולם כולו.

אמן.

אמנון
אמנון
6 חודשים לפני

אמן כן יהי רצון

בנצי
בנצי
6 חודשים לפני

אשה יקרה מאחל לך שכעת תביני את האמת. כעת תביני מהי מוסריות ומה המונח טהור אומר.
מוזמנת לכתבי הרב קוק. תמצאי נחמה גדולה.
הייתי שמח לברר יחד איתך את אמיתות החיים שלנו עם עצמנו וכאן בארץ

נהוראי
נהוראי
6 חודשים לפני

שידע כל יהודי שעדיין צופה בערוצי התרעלה 11 12 13 שהוא נותן כוח לאוייבנו להשמידנו .
ערוצי התרעלה אסורים בצפייה !!!

יוסף
יוסף
6 חודשים לפני

את תהיי מוסרית וטהורה יותר ממה שחשבת שאת אי פעם אם רק תפנימי את העובדה שאת בצד הטוב שנלחם ברוע הכי שטני עלי אדמות, שאנשים כמוך ניסו לעשות טוב לאויבים שלא העריכו ולא לקחו בחשבון שהשכנים שלהם מעבר לגדר בעוטף הם אנשים שעטפו אותם לצערנו באהבה , נלחמו בשבילם ובשביל הזכויות והתנאי מחיה שלהם , נתנו להם כספים, מתנות , בגדים , יצאו להפגנות בשבילם , נלחמו בבני עמם , מה לא עשו בשבילם ?!?! ולבסוף אף לא אחד מכל
המחבלים/פלשתינאים הארורים האלה עצר לחשוב על אותם "חברים" מעבר לגדר, הדם של היהודים שווה להם על הכל , הם מבחינתם הגשימו את החלום הגדול לטבוח ביהודים .
תדעי שסבתא שלך לא טעתה היא צדקה במה שאמרה ,רק שאת לא הבנת עד כמה הרוע יכול להתעצם ולחצות גבולות שגם הדימיון לא יכול להכיל וזה בסדר כי את לא מפלצת את יהודיה רחמנית שטעתה כמו הרבה מאיתנו וזה בסדר לטעות, אף פעם לא מאוחר לתקן ולפעול בהסברה מתקנת זה יעזור להרגשה הפנימית ואת הנחמה תמיד תמצאי ביהדות .

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

5
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום