חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

״ניסיתי לעשות הכל כדי להגן על עם ישראל״

רב"ט מתן אברג'יל הי"ד, לוחם גולני בן 19 מהיישוב חרמש שבשומרון, הוא ללא ספק אחד מהגיבורים של מלחמת "חרבות ברזל". "ניסיתי לעשות הכל כדי להגן על עם ישראל", אמר רגע לפני מותו לחבריו

שתפו :

ביום שישי האחרון הובא למנוחות רב"ט מתן אברג'יל הי"ד מהישוב חרמש. אברג'יל נפל בקרב כאשר קפץ על רימון על מנת להציל את חבריו. בזכות מעשה גבורתו הוא הציל גם את קיבוץ ניר עם אליו לא נכנסו מחבלי חמאס הרצחניים.
בזמן הלחימה בהגנה על קיבוץ ניר עם, מתן ו-6 מחבריו הותקפו ע"י יותר מ-50 מחבלים. הם שהו בתוך הנגמ"ש ולאחר לחימה בלתי פוסקת בניסיון להגן על הקיבוץ, אחד המחבלים זרק רימון לתוך הנגמ"ש שלהם. במטרה להציל את חבריו, מתן הצמיד אותו לחזה שלו ונפטר לאחר שהוא התפוצץ. מילותיו האחרונות לחבריו היו: "ניסיתי לעשות הכל כדי להגן על עם ישראל".

אמו ספדה לו בדמעות: "היית ילד מדהים עם הומור משובח, ששאף להגיע הכי רחוק שאפשר". חבריו הודו לו: "נהגת כמו גיבור אמיתי".
בהלווייתו ספד לו גם ראש מועצת שומרון, יוסי דגן: "לא פחדת ולא היססת, נלחמת ונפלת כגיבור עם חבריך לנשק בהגנה על ארצנו ועל עמנו. אתה נצר לעם גיבורים, ממשיכם של דוד המלך ויהשע בן נון". דגן קרא לשר הביטחון ולרמטכ"ל להעניק לו את העיטור הגבוה ביותר, עיטור הגבורה.

מתן אברג'יל הי"ד מצטרף לשני גיבורים אחרים שהצילו את חבריהם בזמן שקפצו על רימון ומסרו את נפשם. הראשון היה טוראי נתן אלבז הי"ד גיבור ישראל, ששכב על רימון והציל את חבריו למאהל בשנת 1954. השני, רועי קליין הי"ד שעשה זאת במלחמת לבנון השניה.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
3 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
עופר
עופר
7 חודשים לפני

ילד גיבור. נפש ענקית. מצדיע לך. ולכל הנהגה אני יכול לומר השפילו מבט

חייל אלמוני
חייל אלמוני
7 חודשים לפני

יהי זכרו ברוך

בנצי
בנצי
7 חודשים לפני

לכל חייל וחייל. שתפו הלאה את כולם.

*דף שלנו חיילי צה"ל*
*באומץ וגבורה*
🇸🇻🇸🇻🇸🇻🇸🇻🇸🇻
*זכות גדולה נפלה בחלקנו בעת הזו.*
*ההיסטוריה בחרה בנו* להיות בחוד החנית של הלחימה באויב הטרוריסטי “העזתי” אשר מחרף, מנאץ ומגדף אלוקי מערכות ישראל. נערכנו והתכוננו לעת הזו – ואנו מקבלים על עצמנו את המשימה מתוך שליחות וענווה גמורה, ומתוך שאנו מוכנים להסתכן ולמסור את נפשנו על מנת להגן על משפחותינו, על עמנו ועל מולדתנו.

*נפעל יחד בנחישות ובעוצמה, יוזמה ותחבולה* ונחתור למגע עם האויב. נעשה הכל בכדי לעמוד במשימה על מנת להכרית אויב ולהסיר את האיום מעם ישראל. אצלנו, לא חוזרים בלי לבצע!!!

*נפעל ונעשה הכל בכדי להחזיר את בחורינו בשלום,* תוך שימוש בכל האמצעים העומדים לרשותנו ובכל העוצמה שתידרש.

*עם ישראל סומך עליכם, על כל אחד ואחד מכם, כי תפעלו ברוח זו, רוח של לוחמים ישראלים ההולכים חלוץ לפני המחנה.* הרוח ששמה הוא צבא הגנה לישראל.

*עם ישראל נושא עיני לשמיים וקורא עמכם:* “שמע ישראל ה’ אלוקינו ה’ אחד“. ה’ אלוקי ישראל, היה נא מצליח דרכינו, אשר אנו הולכים ועומדים להלחם למען עמך ישראל כנגד אויב המנאץ שמך.

*בשם כל לוחמי צה”ל ואנשי הבטחון בכל מקום שהם, עשה ויתקיים בנו* מקרא שכתוב: “כי ה’ אלוקיכם ההולך עמכם להילחם לכם עם אויבכם להושיע אתכם”, ונאמר אמן.

*יחד ורק יחד ננצח*
עם אחד בלב אחד
עם ישראל חי 🇸🇻

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

3
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום