חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נצ״מ פיני יחזקאלי: "יש חשבון דמים היום בין העזתים לבין ערביי דרום הארץ"

נצ"מ בדימוס פיני יחזקאלי בטוח שמדיניות ההכלה של צה"ל הביאה אותנו עד הלום ומזהיר מהחשבון שנפתח בין ערביי הדרום לבין עזה בעקבות הרצח של מספר בדואים באירועי שמחת תורה

שתפו :

בניגוד לתרחיש של המלחמה הרב זירתית בשלב זה, 3 שבועות אחרי ההתקפה בשמחת תורה על יישובי העוטף, ערביי ישראל בשלב זה אינם מעוררים מהומות ומנצלים את המצב הבטחוני המתוח.

נצ"מ בדימוס פיני יחזקאלי משוכנע שזה תלוי רק בנו. בראיון לאלעזר שטורם הוא מסביר שהבעיה החלה בהכלה של צה"ל: "מדינה כל מכיליה". הכלה זה היה שם המשפחה שלנו במשך כמעט 30 שנה. חלק מתפכחים וחלק לא ולצערי חלק חוזרים לסורם והכמות שלהם גדלה והולכת.

ישנם כל מיני ביטויים כמו "אבל חייבים לדבר עם מישהו" או "חיזבאללה מורתע". קשה מאוד לשרש מנהגים ישנים ואני מאוד מקווה שזו אשליה שאנחנו רואים מהרשתות החברתיות והתקשורת ולא משהו אמיתי".

"זה התחיל מצה"ל", קובע יחזקאלי, "אם הם היו יורים על אנשים שגונבים מקלעים אז הכל היה בסדר ולא היו רושמים את זה כאבידה אחר כך. אם צה"ל היה מתנהג כמו הגבר הריבון בשטח בדרום, אז לא הייתה מדינה של ארגוני פשיעה מהגבול המצרי ועד באר שבע.

צה"ל היה הראשון שהלך למחוזות אחרים. יש לנו גם משטרה "מוסרית" והלכה בעקבות הצבא. למעט במקומות ספציפיים אני יכול להעיד שבדרום אם נראה אימוני אש זה ייתקל באש. חלק מהמפקדים התבגרו לתוך הסיטואציה וחלקם עדיין חיים בסיטואציה הקודמת".

לשיטתו של יחזקאלי ערביי ישראל מחכים לראות כיצד ישראל תגיב ולהסיק מכך אם יש מקום לפתוח גם כן בהשתוללות: "הפתגם הישן אומר שאנחנו הקיר האיתן. תורכיה, מצרים וירדן מסתכלות עלינו. גם ערביי ישראל זה בדיוק אותו סיפור. יש נרצחים לא מעטים בין בדואים ויש חשבון דמים היום בין העזתים לבין ערביי דרום הארץ למרות שהם באים מאותן משפחות.  לא לטעות, ברגע שאנחנו נקרוס כל האספסוף רץ לעוטף ישראל כדי לחגוג וזה יקרה בדיוק אותו דבר פה ולכן חייבים להיות מוכנים".

צפו בראיון המלא באולפן ערוץ TOV

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום