חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ניסיון לינץ' אנטישמי בנמל תעופה ברוסיה

מוסלמים בשדה התעופה ברוסיה ניסו לפגוע בנוסעי מטוס שהגיעו מישראל. לאחר שעות רבות הסתיים האירוע ללא נפגעים אך עם סימני שאלה רבים

שתפו :

חשבון הטלגרם של "כרמל ניוז": "בטלגרם הופצה שמועה שלמחצ'קלה בדגסטן מגיעים פליטים מישראל בטיסת רד ווינגס. המטוס הוסט לשדה קרוב מאוד בקספייסק, אך ההמון הגיע אליו. ההמון החל לבדוק רכבים היוצאים מהשדה כדי למצוא יהודים, מבלי שהמשטרה תעשה כמעט דבר. לאחר מכן ההמון הסתער על שדה התעופה ועל מנחת המטוסים. כרגע ההמון מנסה לפרוץ למטוסים בשדה ולעשות לינץ' ביהודים שימצאו. המשטרה לא עושה כלום".

למרות שהגיעו כוחות משטרה גדולים לשדה התעופה, הם לא הפריעו לפעולות המפגינים, אלא רק ניסו לשכנע אותם שלא לנהוג באלימות בפוגרום.

בסופו של דבר לאחר שעות, השיגו כוחות הביטחון שליטה וכלל המתפרעים הורחקו. בעקבות כך, רוסיה מאשרת כי נמל התעופה נסגר באופן זמני.

הודעה משותפת למשרד ראש הממשלה ולמשרד החוץ: "מדינת ישראל רואה בחומרה ניסיונות לפגוע באזרחים ישראלים וביהודים בכל מקום. משרד ראש הממשלה, משרד החוץ והמטה לביטחון לאומי (המל"ל) עוקבים אחר התפתחות האירועים בדרום רוסיה במחוז דגסטאן. ישראל מצפה מרשויות החוק הרוסיות לשמור על שלומם של כל האזרחים הישראלים ויהודים באשר הם ולפעול בנחרצות נגד הפורעים ונגד ההסתה הפרועה המופנית כלפי יהודים וישראלים.
שגריר ישראל ברוסיה, אלכס בן צבי, פועל מול הרשויות ברוסיה לאבטחת שלומם של ישראלים ויהודים במקום".
המחלקה האחראית על הקווקז במשרד הפנים הרוסי מודיעה שכל המתפרעים יעצרו וישפטו.
הרב הראשי של דגסטן אומר שככל הנראה יצטרכו לפנות את 400 המשפחות שחיות ברפובליקה המוסלמית.

נשיא אוקראינה זלנסקי על ניסיון הלינץ' ביהודים ברוסיה: "מראות מחרידים. חלק מתרבות השנאה הנרחבת של רוסיה כלפי מדינות אחרות".

Meir
Author: Meir

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום