חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בועז העצני: "אנחנו לא חייבים להיות שפוטים של ארה"ב"

האינטרסים של ארה"ב באיזור יכולים לאפשר לישראל להיות יחופשיה יותר במהלכים שהיא חפצה בהם. בועז העצני מצטער שישראל לא מנצלת יותר את כוחה

שתפו :

בממשל ביידן מעריכים כי בישראל קיבלו את העצות והמסרים שהעבירו על "כניסה קרקעית מצומצמת" במקום פעולה צבאית מסיבית ברצועת עזה, כך לפי דיווח בניו יורק טיימס.

על פי הדיווח, גורמים רשמיים בממשל ביידן מעריכים כי הפעילות הקרקעית של צה"ל בצפון הרצועה מאז יום שישי מעידה על פעולה מדודה ומבוקרת, בניגוד לתוכניות המקוריות שהציגו בישראל לבכירי הממשל.

יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן בריאיון ל"פוקס ניוז". צילום מסך

הפובליציסט ואיש ההתיישבות, בועז העצני טוען שהאמריקנים עוזרים לנו בעיקר כי זה אינטרס שלהם מול מדינות אחרות: "העולם אוהב יהודים על הצלב. כרגע אנחנו עדיין מוגדרים ככה וככל שנרד ממנו ונכה חזרה זה ישתנה.

אנחנו תלויים בארה"ב כי לא הכנו צבא מתאים ולכן פיתחנו תלות בארה"ב שלהם יש את האינטרסים שלהם. אחד מהם, בטח לפני בחירות זה להגן על בני הברית שלה. כולם זוכרים את הטראומה של אפגניסטן, הסעודים התחילו לפלרטט עם הסינים ולכן בניית ציר בין ארה"ב, סעודיה וישראל הוא אינטרס אמריקני ולכן הם מגבים אותנו, כדי שהסעודים יראו שהם מגבים אותנו".

אחת הסיבות היא ההבנה שאיראן חברה לרוסיה: "הרומן המופרע והמטורף עם איראן דרך הסכמי הגרעין הגיע לקיצו כשאיראן הצטרפה לרוסיה והפכה להיות ספקית הנשק של רוסיה במלחמה מול אוקראינה. האינטרס שלהם מכתיב להם לעמוד לצד ישראל בכל הכח בנוסף לדעת הקהל".

לדעתו של העצני ישראל לא מנצלת מספיק את העובדה שארה"ב צריכה אותנו ואת העזרה שהיא נותנת לא פחות מאיתנו: "מהבחינה הזו יש לנו עצמאות ואנחנו לא חייבים להיות שפוטים שלהם עד הסוף ולא נראה שאנחנו מנצלים את המרווח הזה".

העצני מוסיף כי "גם הבחירות בעוד שנה משפיעות על המצב וביידן חייב לצאת 'גבר גבר' ולכן מבחינת העיתוי אנחנו במצב שהאמריקנים מבחינת האינטרס שלהם צריכים לגבות אותנו".

מה יהיה המחיר הקשה שישראל תשלם ביום שאחרי כיבוש עזה?
צפו בראיון המלא באולפן הערוץ TOV

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
שוקי
שוקי
6 חודשים לפני

ברור שלא חייבים, אבל כשמצביעים בקלפי להעמיד בראש המדינה שרלטן גלותי עם נאמנות כפולה שקשה לראות בו ישראלי כלל – זה מה שמקבלים.

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום