חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מומחית למשפט בינלאומי: האם זה חוקי להטיל מצור על תושבי עזה?

ישראל נכנעת ללחצים בינלאומיים להקל את המצור על עזה. האם היא מחויבת לכך מבחינת החוק הבינלאומי?

שתפו :

אחרי ההצהרות החד-משמעיות על הטלת מצור על רצועת עזה שנשמעו בתחילת המלחמה, ובעוד חמאס ממשיך לירות לעבר ישראל ומחזיק בכ-250 חטופים, ישראל פתחה צינור מים נוסף המזרים מים לדרום הרצועה, במקביל להגברת זרם משאיות הסיוע שנכנסות דרך מעבר רפיח.

מומחית למשפט בינלאומי עו"ד יפעה סגל מדגישה כי זו טעות נפוצה להסתמך על החוק הבינלאומי בטיעונים נגד המצור על עזה: "אני חושבת שזה אחד הדברים הכי מעוותים בטענות כלפי ישראל כשמשתמשים במשפט הבינלאומי נגד ישראל. אין בעיה באשר למצור במשפט הבינלאומי. זה כלי ידוע ומוכר להחליש את כוחות האויב על ידי מניעת אספקה צבאית או של תומכי לחימה לכח שנמצא איתך במלחמה".

אז מה ההגבלות שבכל זאת החוק מדבר עליו? סגל מבהירה: "החוק הבינלאומי מדבר רק על הכוונה: האם הכוונה להטיל מצור היא מתוך רצון להרעיב את האוכלוסיה האזרחית? ברגע שהתשובה, במקרה של ישראל היא ברורה, שזו לא הכוונה, אין כאן בעיה. אם הם גורמים נזק היקפי במתקפה נגד ארגון הטרור עצמו, אין פה שום בעיה. גם החוק הבינלאומי מבין שמלחמה זה מלחמה וזה לא יכול להיות סטרילי. אם רצית לעשות מצור כדי לפגוע בארגון הצבאי וכנזק היקפי פגעת באזרחים, לפחות מבחינת המשפט הבינלאומי יש לך אור ירוק".

מה יגיד החוק הבינלאומי על מיקום המטה המרכזי של חמאס מתחת לבית החולים בעזה?
צפו בראיון המלא באולפן ערוץ
TOV

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום