חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מה גורם לחבורה של צעירים לקום ולהכין סרט על חומש?

"צוות אידיאה" הוקם במטרה להשפיע על התודעה ולספר סיפורים בצורה אחרת ממה שאנחנו רגילים

תגיות

שתפו :

 

"צוות אידיאה" הוא צוות של בוגרי צבא וצעירים שבאים לספר סיפורים בצורה אחרת, אובייקטיבית. הסרט הראשון שהם הכינו הוא "הר במחלוקת" שבא לספר את הסיפור המרתק של חומש. סיפור שאם אי פעם רוצים לאחות את הקרעים בינינו כאומה, חייבים להאיר ולפתור. בראיון ליוסף רוסו, מספרים אביחי אמיר והרב תומר חלילי על צוות אידיאה, על הסיפור שלהם, על המסר שהם מנסים להראות ועל הסרט המרגש שהם הכינו: "אנחנו קבוצת בוגרי צבא וצעירים. והרב תומר היקר שהוא מלווה אותנו ונותן את הדיוק מלמעלה". מספר אביחי. "אנחנו בעצם חיים במציאות מעורערת בין טוב לרע, לאמת ושקר. המלחמה היא תודעתית, והרגשנו שאנחנו לא יודעים מה התודעה שצריכה להיות, שאנחנו רוצים שיהיה. בגלל זה התגבשנו, החלטנו להפשיל שרוולים והתחלנו לעשות. הקמנו צוות כל אחד טיפה עם הרקע שלו. אני טיפה מבין בעריכה, בצילום בדיבור, כל אחד במקום שלו והקמנו צוות".

לדבריו, "אנחנו לא רוצים לשבת חסרי אונים. אנחנו רוצים לעשות, זאת הייתה החלטה. מה לעשות ואיך לעשות צריך לדייק את זה". אביחי מספר שאת ההחלטה עם איזה נושא להתחיל הם קיבלו יום- יומיים אחרי העלייה הגדולה לחומש אליה הגיעו כ-15 אלף איש. "החליטו לעשות עוד הפגנה מול בנייני אומה ומגיעים אלינו 2 חברה מחומש שעברו שם דברים לא פשוטים במטרה להביא אנשים להפגנה. ובזמן שהם דיברו  היה קצת קשה לאנשים להבין, אנשים לא הבינו את חומרת המצב. בי אישית זה מאוד נגע ולאחר שהם יצאו לדבר יצאתי החוצה ודיברנו איתם. שאלתי אותם מה הקושי שלכם, מה אתם מנסים לעשות עכשיו? והם ענו שהם רוצים שיראו אותם כמו שהם. שלא יהיו כמו שמציירים אותם כתתי אדם. זה נגע בנו ואמרנו אנחנו הולכים לעשות סיפור של חומש. להראות אותם כמו שהם. לצלם אותם באורח חיים שלהם, בדיבור שלהם, כמו שהם".

https://tovnews.co.il/%d7%94%d7%94%d7%a8%d7%a1-%d7%91%d7%97%d7%95%d7%9e%d7%a9-%d7%9e%d7%aa%d7%99%d7%99%d7%97%d7%a1%d7%99%d7%9d-%d7%90%d7%9c%d7%99%d7%a0%d7%95-%d7%99%d7%95%d7%aa%d7%a8-%d7%92%d7%a8%d7%95%d7%a2-%d7%9e/

הרב תומר מסביר את המקום ממנו הוא מתחבר לתוכנית: "אני כמה שנים מעביר שיעורים בישיבה, השיעורי-תורה בשנים האחרונות הולכים יותר לכיוון של לאום ומה שקורה פה. להביא ראייה תורנית לאירועים שקורים בתוכנו. יוצרים מציאות בצורה של נרטיבים ואנחנו רוצים להציג את המציאות כמו שהיא. והחברה פונים אליי ואומרים בואו נקום ונעשה מעשה. לספר סיפור אמיתי".

אביחי מסביר שהסרט של חומש הוא הראשון שהם ייצרו אבל הם לא מתכוונים לעצור שם: "הסיפור של חומש הוא סיפור שבחרנו כמשהו התחלתי. המטרה שלנו היא לעשות הרבה סיפורים כאלה. אנחנו בעיקר נתמקד בכתבות וידיאו".

על החשיבות להיכנס לקונצנזוס של השייח, לייצר שפה אובייקטיבית משלהם ולספר סיפור אחר אומר הרב חלילי: "אנחנו רואים איך מייצרים נרטיבים, מייצרים שפה. תראו שבנאדם אומר, "ביביסט" שזה מושג שיצרו אותו באיזשהו חדר מסוים וכולם מבינים על מה מדובר. אנחנו מתקשים להביא רעיונות ולהציג רעיונות כי אין לנו כח במרחב הזה. צריך לספר סיפור באופן אחר, לצאת מהתדמית שקבעו לנו".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
יהודי טוב
יהודי טוב
2 שנים לפני

אלופים! מלח הארץ!
ארץ ישראל שמחה ביהודים כמוכם, המשיכו – עלה נעלה וירשנו את הארץ!

עם ישראל
עם ישראל
2 שנים לפני

אשריכם צדיקים!! אמן שתגדלו ותובילו את השיח שלנו למקום אמיתי וטוב!!
מחכה לסרט הבא!!!!!!

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

2
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום