חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הרב ראובן פיירמן: "המסר של משפחות החטופים מסוכן"

הרב פיירמן מבהיר שהמלחמה מכריחה אותנו לעבור מהתפיסה האינדיבידואלית ששלטה במערכות הביטחון, לראיה כללית: "אם נשתנה כאומה - האויבים שלנו יעלמו"

תגיות

שתפו :

הרב ד"ר ראובן פיירמן, לשעבר מרצה באונ' תל אביב וב"בצלאל", מתייחס למצב בישראל ומסביר כי לכל בעיה בעולם החיצוני יש שורש רוחני, ולכן עבודה על הרוח תביא לשינויים במציאות. לדבריו, הקרב היום על הוא על אימוץ תודעה של כלל ישראל, "אם נשתנה כאומה – האויבים שלנו יעלמו".

מחבלים בכלא צילום: חסאן ג'די, פלאש 90

בהקשר לסוגיה המורכבת של החטופים בעזה, הוא מזכיר כי עסקת שליט הייתה טעות חמורה: מאז העסקה, המחבלים שנכנסים לכלא הישראלי יודעים שיש להם סיכוי להשתחרר, בעוד שלפני כן הם עוד פחדו ממאסר עולם. מלבד זאת, המנהיגים הבולטים של חמאס כיום השתחררו באותה עסקה, והם שגרמו לרצח של כ-1,400 יהודים.

מה ההבדל בין העם שמבין את נזקי העסקה לבין ראשי מערכות הביטחון דאז?

הרב פיירמן עונה כי "כל אנשי הביטחון הללו התחנכו על פי תפיסה פוסט-מודרנית אינדיבידואלית של כאן ועכשיו אשר מקדשת את הפרט ומבטלת את הלאום".

כמו כן, חשוב לשים לב כי ההפגנות שמתקיימות בימים אלה למען שחרור כל המחבלים – 6,000 במספר – תמורת החטופים, מאורגנות בידי אלה שערכו את המחאות נגד הרפורמה המשפטית, והמסר שלהם עלול להביא לתוצאות הרסניות: אם 1,027 המחבלים מעסקת שליט גרמו למותם של 1,400 יהודים, אז רק דמיינו את המספר הזה פי שישה.

לסיום, אומר הרב פיירמן שלא נוכל לשכנע את מי שהתחנכו על פי הפוסט-מודרניזם, אך מבהיר כי כעת עלינו להשקיע בחינוך לכלליות: "אדם צריך להבין שיש משהו גדול יותר ממנו".

צפו בראיון המלא

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

המכללה לחיים1
עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
המכללה לחיים1

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום