חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"החזון של בן גוריון": איך בנויה הרצועה והאם אנחנו חוזרים להתיישב בעזה בקרוב?

הסבר הסטורי והתיישבותי של איש ההתיישבות בועז העצני על רצועת עזה מבהיר את חשיבותה לאורך השנים

שתפו :

רבים בציבור חלמו על חידוש ההתיישבות ברצועת עזה לאחר סיום המלחמה. איש ההתיישבות והפובליציסט, בועז העצני מסביר את חשיבותו של המקום מבחינה היסטורית ובטחונית:
"רצועת עזה היא החוף המערבי של הנגב. כל ארץ ישראל המערבית נכלל בשטח שניתן לבית היהודי להקים את מדינת ישראל. העולם נתן לבריטים להקים מחדש את הבית הלאומי היהודי ליהודים שהיו אז מיעוט על יסוד הזכויות ההיסטוריות. איך עד עצם היום הזה החלטת המנדט מ-1922 תקפה כתחנה האחרונה של החוק הבינלאומי? זה לא יאומן".

העצני: "רצועת עזה היא חלק מארץ ישראל. ברור שהיסטורית וגם לפי החוק הבינלאומי. למה היא לא בידינו מ-1948? בגלל לחץ אמריקני שמשום מה בן גוריון נכנע לו ולא כבש את עזה כמו שהוא כבש את אשדוד ואשקלון. ואז גם לא היה להם מנוף עלינו כי היה כבר אז אמברגו אמריקני".

לדבריו של העצני ההתיישבות ברצועת עזה וגוש קטיף היא התגשמות החזון של בן גוריון: "במסגרת אוסלו, 88% מהרצועה נמסר כשטח A  לרש"פ. מה שנשאר זה בסיסים צבא והתיישבות יהודית. ההתיישבות הזו הוקמה לפי תוכנית חמש האצבעות שהאבות שלה זה רבין ושרון.  אחת מהן הייתה חבל ימית שבודד את כל גוש עזה מסיני. הייתה פה מחשבה אסטרטגית שמה שהכי חשוב אסטרטגית זה ביטחון והשילוב שלו עם הצבא. זה היה החזון של בן גוריון: התיישבות חקלאית בנגב".

צפו בדיון המלא באולפן ערוץ TOV

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום